Ha a hobbid a munkád – 1. rész

Arra szeretnélek biztatni, hogy gondolkozz magasabb szinten arról, hogy kézműves vagy. A hozzáállásodon több múlik, mint azon, mennyire értesz a mesterséghez. Lehet valaki középszerű művész, ha a hozzáállása nagyszerű, sokra viszi. Hány rendkívül tehetséges írót, költőt, festőművészt tudnál felsorolni, akik mind szegényen haltak meg?

Kézműves marketing hozzáállás

 

Messziről fogok indítani, és miközben olvasod majd ezeket a sorokat, lehet, hogy néha fájni fog. Ha ott van a szívedben a vágy, hogy megélj abból, amit igazán szeretsz, végig fogod olvasni ezeket a bejegyzéseket. Ne azért tedd ezt azonban, hogy tanulj, hanem azért, hogy változz.

Mihelyt nem ajándéknak szánod a műveidet, máris mást fog jelenteni az alkotás, mint addig. Soha nem lesz olyan, mint előtte. A pénz mindent megváltoztat. A pénz MINDENT megváltoztat.

Amiről addig azt hitted, mennyire tetszik mindenkinek (= családtagok és barátok), arról kiderülhet, hogy ha fizetni kell érte, már nem is kell senkinek (= nézelődő vásárlók a piacon vagy az interneten). Azt a “luxust”, hogy nem foglalkozol a marketing tudományával (=hogyan adj el valamit), csak addig engedheted meg magadnak, amíg a kézművesség számodra nem több, mint hobbi.

Az a dilemma, hogy kinek van ideje alkotni, ha folyton csak a marketinggel foglalkozik, valójában nem az időszervezésről szól. Ez csak addig tűnik eget rengető problémának, amíg az ember ki-be ugrál a döntéséből, hogy hobbi legyen ez – vagy megélhetés. Ezt a döntést mindenkinek magának kell meghoznia. Egyetlen tanács adható: az elveid alapján dönts, ne az aktuális körülményeid alapján, mert a körülmények mindig változnak. Soha nem lesz minden tökéletes. Ha döntöttél, legyél hű a döntésedhez: attól, hogy kényelmetlen egy pillanat, ne menj rögtön a másik irányba. Az elkötelezettség teszi működőképessé a vállalkozásodat, nem a körülmények.

Alkalmazotti világban élünk: a legtöbbünk alkalmazott, vagy alkalmazottként kezdett el pénzt keresni. Ha a hobbid lett a munkád, vállalkozó lettél: ez egy gondolkodásbeli változás, és nem történik meg egyik pillanatról a másikra. Bármilyen területen vállalkozol, ha talpon akarsz maradni, nem kerülheted ki a marketinget.

Bárcsak mást mondhatnék, hogy pl. készíts el naponta egy terméket, és meg van oldva, gazdag leszel, de nem…

Másképp törődsz egy albérlettel, és másképp egy saját lakással, nem? Hatalmas különbség van aközött, hogy alkalmazott, vagy tulajdonos vagy: a legtöbb kézműves nem fizeti meg az árát ennek a változásnak, és alkalmazotti mentalitással próbál vállalkozni.

Legyél jobb, mint a konkurenciád: ne sajnálj időt és pénzt a marketingtől.

Kövesd Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a cikk folytatásáról!

Oszd meg a barátaiddal is, ha tetszett!

Ingyenes anyagainkra itt tudsz feliratkozni.

Vélemény, hozzászólás?