Mégis, meddig lehet kotlani egy ötleten?

Piacvezető kézműves

Képzeld, egy 3 éves kézműves vállalkozás ilyen is lehet:

Sokat fordítanak piackutatásra, monitorozzák a vásárlói visszajelzéseket, legalább egy évre előre megvan a termékfejlesztési tervük és az ahhoz kapcsolódó üzleti kalkulációk, marketing-akciótervek és kampányelképzelések, amikhez tartják is magukat.

Az árbevétel már az első év után megkilencszereződött. Évente legalább nyolcvanszázalékos növekedést terveznek, a bevétel kilencven százalékát pedig visszaforgatják a fejlesztésekbe.”

Tudod, hogy kiről van szó a fenti (egyébként innen származó: player.hu) idézetben?

Bár Andrea és férje az elején mindent maga csinált, az alkotástól a marketingen át a csomagolásig, ma már 50 alkalmazottjuk van. Mások nem igazán képesek felvenni velük a versenyt, Magyarországon jelenleg nincs az övékéhez hasonló volumenű, natúrkozmetikumokat gyártó cég…

Igen, a Mannaszappanról van szó! 🙂

Neked mit jelentene, ha a te területeden a te márkád ugrana be mindenkinek elsőre?

Piacvezető kézműves

Andrea üzenete világos, mint a nap: tervezni kell, és a terveket fegyelmezetten betartani. Amikor csak 20 perced van a marketingre, neked abban a kis időben is azt kellene tenned, ami közelebb visz a célodhoz.

Azt mondod most, ugyan már, Adrienn, mire megyek én naponta 20 perccel?! A marketing ennél sokkal-sokkal több időt és energiát emészt fel! Gondolj csak a blogírásra, a Facebook posztokra, és a sok informatikai és egyéb kihívásra, ami mind út közben jön!

  • Megtörtént veled is, hogy az egyszerűnek kikiáltott weblap szerkesztő vagy blog alkalmazás nem volt hajlandó azt csinálni, amit szerettél volna, és napokba telt, mire rájöttél a megoldásra?

  • Veled is előfordult, hogy megtervezted az előtted álló hónapot, aztán a mindennapokban elúsztál a sok teendővel, és végül nem tudtad megvalósítani, amit szerettél volna?

  • Jártál már úgy, hogy ahelyett, hogy feladtál volna egy Facebook reklámot, elfecsérelted az idődet arra, hogy kitaláld, ezt hogyan lehet megcsinálni?

  • Volt már veled is olyan, hogy tanácstalanul ültél a gép előtt, azon gondolkodva, hogy most vajon az hozná-e a több eredményt, ha írnál egy posztot, vagy az, ha megosztanád az új termékfotódat pár csoportban?

Ha azt gondolod, hogy aki ma sikeres, annak bizonyára több segítsége volt, vagy kevesebb akadállyal találta magát szembe az úton, akkor nagyon tévedsz! A sikeres vállalkozók mind szembesültek hasonló problémákkal. A közös bennük az, hogy mélyen hittek abban, hogy az ötletük jó, és a vállalkozásuk sikeres lesz. Ez az, ami miatt fennmaradtak sokáig éjszaka, ha nappal nem sikerült mindent befejezni. Amiért nem hagyták abba félig készen a weboldalt. Ami miatt semmilyen technológiai kihívás nem tudta őket meggátolni abban, hogy haladjanak.

A legtöbb kézműves, akivel beszélek, sok mindent csinál, de semmilyen ötletét „nem viszi el a falig”. Úgy jön hozzám tanácsért, hogy nem szedte össze az eladási statisztikáit. Nem tudja kapásból megmondani, melyik terméke megy jobban, mint ahogy azt sem, aki veszi, miért veszi. Tőlem vár rá választ. A helyzet az, hogy én nem vagyok jósnő, nincs varázsgömböm. És valljuk be, Te sem fogod attól jobban tolni a szekeret, hogy én azt mondom, szuper vagy, toljad! Az ember akkor lelkesül be, akkor nem adja fel, ha BIZONYÍTÉKOKAT, vásárlói visszajelzéseket, meggyőző számokat lát arról, hogy az ötlete sikeres. Te tudod, hogyan győzd meg magadat arról belátható időn belül (mondjuk egy hónap alatt), hogy mennyire tuti a saját ötleted?

Kedves Kézműves!

A legtöbb kérdésedre a válasz ott hever a piacon. Csak határozott, jól irányzott kérdéseket kell feltenni, és a piac válaszolni fog. Megsúgja neked, merre az előre. 

Azzal, hogy a megállíthatatlanul előbukkanó ötleteid közül egyet sem viszel el a falig, hanem éveket (!) csücsülsz rajtuk, mint tyúk a tojásain, és próbálod kikölteni, szóval ezzel van még egy igen nagy baj. (Gyenge idegzetűek most forduljanak el a képernyőtől!)

A kevéske eladás, a gyenge eredmények, a folyamatos kudarcok, a folyton folyvást boruló tervek, a visszatérő eltérülés és halogatás BOMLASZTÓ hatással bír a hozzáállásodra.

Épp úgy működik ez, mint amikor a sziklafalat erodálja a lefolyó víz.
Alkotásaid eladása és a halogatás

Szép lassan a te akaratod is elgyengül, és egyre kevésbé hiszel benne, hogy meg tudod csinálni. Agyad önkéntelenül bedől annak, amit tapasztal, és nem bízol már sem magadban, sem a környezetedben.

… és a végén még az is megtörténik sok kézművessel, hogy feladja az álmát, hogy megéljen abból, amit igazán szeret…

Feladat tehát:

1. Vedd komolyan magadat és az ötleteidet.

2. Kérdezd meg a piacot (a holnap reggeli blogbejegyzésben azt is megmondom, hogyan tudod ezt megtenni anélkül, hogy megszakadnál a marketing feladatokban).

3. Ha jók a visszajelzések, vidd el az ötletedet a falig.

4. Ha nem meggyőzőek a visszajelzések, könyveld el, hogy ez örök hobbi marad. Ha vállalkozni akarsz, fogj egy új ötletet, és menj vissza a 2. pontra.

Ha nálad is nyúlnak a problémák, mint a rétestészta, évek óta ülsz a tojásokon, de még nem keltek ki, halogatsz, és egyre kevesebb meggyőződéssel posztolgatod a termékfotóidat a Facebookon, akkor most ülj le, nézz vissza, hol csúszott meg a terved, és döntsd el, hogy ennek vége.

Holnap új életet kezdesz.

Ha egyedül nem megy…

Várőri AdriennHa segítség kell, a legkézenfekvőbb választás az az online tananyagunk, ahol 40 hanganyagon át beszélek hozzád, és 40 feladatlapot töltesz ki közben. Nem kell gondolkodnod, mit tegyél, beosztom napi fél órádat (anyagok meghallgatásával együtt napi 1 órádat), és a végén még pénzt is kereshetsz!

Püppi műhelye