12 ok, ami miatt inkább mégsem nyitsz webáruházat

– Mikor mondja egy kézműves azt, hogy webáruházat akar nyitni?

– Amikor nem hobbi szintű pénzt akar keresni az alkotásaiból a neten.

Ez akár egy marketinges vicc is lehetne, de sajnos nem az, hanem a valóság.

Sokan azt hiszik, az internetes vállalkozás és a bevételszerzés alapvető kelléke a saját webáruház. Nem! A webáruház arra való, hogy a folyamatosan, nagy választékban kapható áruk értékesítését rendszerezze. A kézműves termék – a vásárlók vélekedése és az általánosan elfogadott normák szerint – egy egyedi alkotás, amiből nincs két egyforma. Még ha vannak is ugyanazon minta szerint készült termékeid, melyeket kézzel állítasz elő, szerinted mennyire tűnnek exkluzívnak egy webáruházban? Hát, nem annyira!

kézműves webshop

Kijelenthetjük, hogy a kézműves termékeknek nem áll jól a webshop… Ez van. Különösen nem áll jól akkor, ha azt egyedül üzemelteted, nem pedig egy alkotói közösség tagjaként járulsz hozzá a készlethez.

Ebből következik, hogy a lehetséges vásárlód kommerszebbnek fogja érezni a termékedet, ha azt folyamatosan kapni lehet a webáruházadban, mintha kapna ugyanarról egy egyedi, megismételhetetlen, határidős ajánlatot. Mi ezzel a legnagyobb gond? Hogy a kommersz, az olcsó…

OK, kérded most, akkor mi a szent fonalgombolyag az az “egyedi, megismételhetetlen, határidős ajánlat”?!

Erről van egy jó sztorim. A legutóbbi választások idején elszóltam magam az oviban, hogy nem tudok előbb jönni a gyerkőcért, mert sok a dolgom, kampány van. Az óvónő furcsa pillantása észhez térített, és gyorsan elmagyaráztam, hogy nem politikai, hanem kereskedelmi kampányról beszélek. A politikai kampányok annyira nagy nyilvánosságot kapnak, hogy a legtöbben bele sem gondolnak abba, hogy egy kampánynak értékesítési célja is lehet…

Szóval, a kampány egy határidős ajánlat kommunikálása az ideális vásárlóidnak.

kézműves kampány

Azt kérdezed most: „Minek kampányoljak? Mi értelme van annak, ha egy termék csak korlátozott ideig elérhető!? Majd megtalál úgyis az, akinek tényleg kell, amit csinálok.”

Megértelek. Engem sem az elmélet győzött meg arról, hogy minden terméknek szüksége van időnként egy kampányra, hanem az, amit a saját szememmel látok, amikor el akarok adni. A tévedésünk abban áll, hogy azt hisszük, ha valami kikerül a netre, akkor azt az emberek időnként megveszik. Fenét!

Kiteszed a netre, és NEM VESZIK MEG. Megírsz rá egy sales oldalt, 3 előzetes blogbejegyzést, beharangozod a Facebookon, durván rövid határidőt szabsz hozzá, feldobsz egy Facebook hirdetést, és VESZIK, MINT A CUKROT. Ugyanaz a célközönség, ugyanaz a termék…

Ezek után elég hamar meg lettem győzve arról, hogy kampányokra márpedig szükség van.

A kampányok 12 egyedülálló előnye:

1. A kampányok lehetővé teszik számodra a rendszeres, magas bevételt.

2. Segítségükkel gyorsan eladhatod a felhalmozódott árukészletet.

3. Letesztelheted velük pár hét alatt egy új ötletedet.

4. Ha egy sikeres kampányt később beépítesz az automata hírlevél rendszeredbe, akkor folyamatosan érkeznek megrendeléseid. Az egyetlen feladatod, hogy értékes feliratkozókkal „tápláld” az email adatbázisodat.

5. A rendszeres kampányokkal erőteljesen különbözni fogsz a többi kézművestől, aki ül
a babérjain.

6. Egy-egy sikeres szezonális kampányodat egy év múlva újra megismételheted, leheletnyi kis munka- és időbefektetéssel.

7. A kampányok hátterében álló automatizált rendszereket nem egykönnyen fogja
tudni lemásolni rólad a konkurencia.

8. Ha a közönségedet rendszeresen megtalálod egy-egy kampánnyal, akkor ez szűrőként is működik. Annál jobb, minél hamarabb sikerül olyan közönséghez beszélned, aki szívesen vásárol, ha van rá lehetősége.

9. A kampányaiddal rendszeresen fel tudod hívni a célközönséged figyelmét arra, hogy mennyire rossz a te terméked nélkül az életük. Egy idő után ez hatni fog a legkeményebb szívű nézelődőkre is.

10. Nagy tévedés, hogy a vásárlók mindig utánajárnak a legolcsóbb árnak: a legtöbbször
egyszerűen nincs idejük kutatni. A kampányokkal mindig tudsz mondani egy új okot arra, hogy miért tőled vásároljanak. (És ez nem feltétlenül az olcsóbb ár!)

11. Ha nagyon belejössz a kampányok írásába, akkor egy egészen új üzleti lehetőség
nyílik meg előtted: a keresztmarketing. Jutalékért cserébe együttműködhetsz olyan kézművesekkel, akiknek ugyanaz a célközönségük.

12. Ha rutinod van a kampányokban, akkor pontosan tudni fogod, mit tegyél, ha legközelebb gyorsan pénzre van szükséged.

Te csak alkoss!

Meggyőztelek? Kampányra fel? 🙂

Bár ilyen egyszerű lenne…

A helyzet az, hogy egy kampányt végigcsinálni igen nagy meló:

– kell hozzá egy árukészlet

– egy saját weboldal, azon is egy erre szánt értékesítési oldal

– blogbejegyzések

– Facebook posztok

– reklámszövegek

– remarketing

– megrendelő űrlap

– előre megírt levelek

Pedig nem kellene sok, csak egy rád szabott cselekvési terv, ami:

1. Éppen megvalósítható naponta 20-30 percben.

2. Elég alapos ahhoz, hogy eredményt hozzon.

3. De elég rövid ahhoz, hogy ne add fel közben, hanem tényleg végig csináld.

4. A megfelelő pontokon gyors és egyértelmű leírással segít neked, hogy ne vesztegesd az idődet.

Nem kérsz lehetetlent, megcsináltuk. “40 napos kihívás” c. tanfolyamunk pont erre született! 🙂

Kézműves kampány

ZÁRADÉK

Ha webshopod van, ne érezd most magad madárnak! 🙂 Vannak kézműves vállalkozások, ahol jó döntés a webáruház indítása, ráadásul attól, hogy webáruházad van, még kampányod is lehet. A kettő nem zárja ki egymást. A cikkel arra akartam rávilágítani, hogy nyilvánvaló előnyei ellenére mennyire elhanyagolt eszköz a kampány a kézműves vállalkozásoknál. Ha te szoktál kampányokat csinálni, akkor itt az ideje, hogy beszámolj nekünk a sikereidről akár e-mailben, akár itt, egy hozzászólásban!

One comment

Vélemény, hozzászólás?