A marketing lényege 500 szóban

A sikeres üzleti ötletek mindig azok, melyek értéket adnak az embereknek. A siker mértéke attól függ, mennyire  tudjuk megértetni a közönséggel, hogy mekkora érték az, amit kínálunk. Sikeres vállalkozó az, aki hisz az ötletében, aki teljes szívvel azt gondolja a termékéről, hogy emberek egy csoportjának ez a legjobb megoldás egy problémára. A sikertelen üzletember elad, házal, ügynökösködik. A sikeres minden cselekedetével a választ igyekszik még jobban megadni a közönségének egy olyan kérdésre, mely nekik égetően fontos.

A marketing mindazon tetteid összessége, mellyel ezt a kérdést igyekszel megválaszolni. Nem tudod, mi a kérdés? Akkor gyötrelmes és drága lesz reklámoznod a termékedet. A marketinged szétporlik, és erőtlen lesz. A levegőben eloszló vízcseppekhez képest mekkora munkát tud elvégezni egy kis vízér a sziklán! Tűnj ki a tömegből: találd meg azt a kritikus pontot, ahol valami egészen újat tudsz nyújtani az embereknek. Lehet, hogy kerested már ezt a pontot, és feladtad. Kár. Hidd el, problémák mindig lesznek. Mindig lesznek boldogtalan, elégedetlen vásárlók, akik jobbra vágynak.

Ne legyél kishitű, némi odafigyeléssel, empátiával, beszélgetéssel szépen lassan körvonalazódni fog, te hol, melyik apró ponton tudsz csodát tenni. A piac csodának fogja érezni, te pedig csak mosolyogsz majd, mert te is csodálkozol: azon, hogy ez mennyire egyszerű. Elérni ezt csak egyféleképp lehet: ha eszedbe sem jut mindenkinek eladni. Fókuszálj, szűkíts, és legyél szakértője egy egészen jól körülírható témának. Félsz a tömegcikkektől? Félsz, hogy a kínaiban vesz mindenki hasonlót töredékáron? Miért pozícionálod magad az “olcsó kis apróságok” gyártójának?

A marketing is művészet: az eladás művészete. Az, amikor pénzt keresel abból, hogy vevőket találsz a termékednek. Ha nincs profitod, az nem vállalkozás, hanem jótékonykodás. Vannak ötletek, melyekből meg lehet élni, vannak olyanok, melyek csak egy kis kiegészítést tudnak hozni a családi kasszába, és vannak egészen nagyszerű ötletek, melyeket nagyszerűségük ellenére mégsem lehet nyereségesre kihozni. Jobb ezért, ha az ötletedet minél előbb leteszteled, sőt, még jobb, ha még mielőtt bármit teszel, kiszámolod papíron, melyik kategória a háromból. Van olyan ötlet, amit el kell engedni…

A marketing tehát az, amikor van egy csodás terméked, ami valamiben többet tud, mint bármi más a piacon. A marketing az, ami alapján az érdeklődők döntenek, kell-e nekik vagy sem a terméked. Nem a terméked alapján döntenek, azt ugyanis nem ismerik. A marketinged alapján döntenek: ebbe beletartozik minden, amit csak észlelhetnek róla: a weboldalad, a legutóbbi Facebook posztod, az ár, a helyesírási hibák, a szemcsés fotók, a nem frissülő blog. Igen, sajnos ezek alapján döntik el, tényleg jó-e a terméked, mert nincs más, amit figyelembe vehetnének.

Ez jó is egyben, persze csak akkor, ha képes vagy egyensúlyba hozni az alkotást az értékesítéssel. Ha fegyelmezett vagy az időddel kapcsolatban. A koldusnak, a milliomosnak és neked is 24 óra áll egy nap a rendelkezésedre. Élsz vagy visszaélsz vele? Megteszed, ami erődből telik, vagy becsapod magad? Ha hajlandó vagy naponta pár percet foglalkozni a marketinggel, már egészen jól haladhatsz. De csak akkor, ha pontosan tudod, mit tegyél abban a rövid kis időben, és nem térülsz el az ismerőseid Facebook posztjait olvasgatva.

A marketing habkönnyű annak, aki érti, és napi szokássá emeli.

Habkönnyű marketing kézműveseknek

Ennyi volt épp 500 szó.

És ez az a gondolat, ami körül most júniusban kicsit pörögni fogunk itt, a Több mint hobbi blogban.

Hogy ne maradj le, iratkozz fel hírlevelünkre az alábbi űrlapon:

Vélemény, hozzászólás?