Hogyan öli meg a rossz tartalomírás a kézműves vállalkozásodat? (1)

A kézművesek általában vizuális típusok, ezért nehezükre esik az írás. Azért persze a karácsonyi képeslap megírása miatt nem rohannak hanyatt-homlok a szomszédba, de mondjuk a blogolás már nem a kedvenc műfajuk. Találkoztam már néhány kivétellel, akiknek jó szövegük volt és grafomán típusok, de ha te nem tartozol közéjük, akkor biztosan vannak kihívásaid az online értékesítést illetően.

Hogy lássuk, mennyire fontos része az online kézműves vállalkozásnak az íráskészség, nézzük végig az átlagos kézműves weboldal leggyakrabban előforduló hibáit >>>

1. A honlap címlapja zavaros

A címlapon a kevesebb több elve érvényesül, a legtöbben azonban ide igyekeznek mindent összegyűjteni, ami fontos lehet. Minél több mindent pakolunk ki a címlapra, annál zavarosabb képet fog rólunk alkotni a látogató. Minél zavarosabb kép él benne rólunk, annál kisebb az esélye annak, hogy bármit is vesz tőlünk. A kézművesek, művészek az esetek többségében elég, ha az alábbi elemeket alkalmazzák a honlapjuk címlapján: egy-két hatásos fotó a termékekről, egy egyszerű menü, a szakmai hitvallásuk és egy ellenállhatatlan gomb, amire kattintva a látogató felfedezheti a világukat.

Ne engedd, hogy az olvasód találgatásokba bocsátkozzon: helyette tedd már a kezdőoldalon egy mondattal helyre, mit csinálsz, és mi a célod vele. Még jobb, ha a célközönségedet is a nevükön szólítod: lehet, hogy a látogatók nagy része elfordul, de akiknek tervezted a tárgyaidat, azokat odaszegezed a képernyőhöz.

Mivel a honlapnak sok vizuális eleme van, és a tárgyakat elsősorban a jó fotók adják el, írni viszonylag keveset kell. Épp emiatt kell nagyon pontosan tudnod, milyen szavakat használj abban a kevés szövegben.

Rossz_honlap 2

2. A honlap nem gyűjti az érdeklődők e-mail címét

A személyes ismeretségi körödből nagy valószínűséggel nem fogsz megélni. Az idegeneket reklámmal tudod a honlapodra vonzani, maguktól csak úgy viszonylag ritkán tévednek oda. A reklám drága. A látogatók többsége nem vásárol azonnal. Kellene nekik még vagy 3-6 alkalom, hogy összefussanak veled, és akkor nagy részük, aki az első alkalommal nem állt készen a vásárlásra, mégis venne tőled valamit. Ha nem gyűjtöd az e-mail címüket, hogy fogod őket újra elérni? Reklámmal. Még több pénzzel, amit kifizetsz a Google-nek vagy a Facebooknak. Miért ne gyűjtenéd hát az e-mail címeket?

A szomorú igazság az, hogy a legtöbben azért nem tesznek ki feliratkozási lehetőséget a honlapjukra, mert nem tudják, mit lehetne írni a hírlevélben. Feliratkozókat gyűjteni valóban jár némi felelősséggel: csak a gondozott, jól ápolt lista értékes, az elhanyagolt nem. Nincs azonban szabály arra, milyen gyakran kell levelet küldened. Ez csak a te és a feliratkozóid ügye. Havonta egy levél neked épp elég? Akkor ígérd azt!

Attól pedig, hogy írnod kell valamit a levelekben, ne pánikolj be! Több száz téma van, amit a művészeteddel kapcsolatban leírhatsz, és amivel a köztudatban maradhatsz. Szánj rá egy pár órát, és írd össze, mit mondanál el az alkotásaidról és a téged hajtó erőkről egy belső körnek, akik közül kikerülnek majd a gyűjtőid, visszatérő vásárlóid is.

Feliratkozó űrlap nélkül egyetlen percig se üzemeltess honlapot: minden egyes látogatás egy parlagon hagyott lehetőség!

3. A honlapon nem szerepelnek árak

Elég hihetetlen, de sokan nem tesznek ki árakat a honlapjukra. Hogy emögött milyen szándék rejtőzhet, csak tippelni tudom, de egy biztos: ár nélkül nem lehet eladni. Ha az embereknek halvány fogalmuk sincs, vajon mennyibe kerülnek az alkotásaid, akkor majd felhívnak, hogy kiderítsék és megrendeljék? Persze, hogy nem. Viccelsz?

4. Nincsenek termékleírások

Egy kép többet mond ezer szónál, ez igaz. No de most jön a klasszikus – elméleti – példa: két teljesen egyforma váza közül melyiket vennéd meg: azt, amelyikről tudod, hogy milyen körülmények között készült, eredetileg kinek szánta az alkotó, vagy azt, amelyiknek csak ott a képe meg az ára, és kész.

A termékleíráson nagyon sok múlik. Nem csak fellengzős gondolatokat kell ezalatt érteni, sőt, elsősorban nem is azt. Hanem a méreteket, a pontos színt, az összetevők listáját, az ápolási útmutatót, a garanciákat, a postázás körülményeit, és költségét stb. Egészen biztos, hogy egy összezavart, vagy információhiányban szenvedő érdeklődő nem fog vásárolni.

>>> Következő cikkünkben a többi ponttal folytatjuk!

Ha tetszett a cikkünk, kérlek oszd meg másokkal is!

Csatlakozz Kézműves marketing zártkörű klubunkhoz a Facebookon!

 

Vélemény, hozzászólás?