Ugyan ki akarna rólam vagy a termékeimről OLVASNI?

Van egy kérdés, amit garantáltan nekem szegeztek minden egyes konzultáción, ezért úgy döntöttem, írok róla.

A kérdésben az a legérdekesebb, hogy sosem az első, hanem mindig a beszélgetés “mélypontján” kerül elő. Nagyjából akkor, amikor kerek-perec kijelentem, hogy csak zsebpénz fog jönni az internetről addig, amíg EZT a bizonyos dolgot meg nem tesszük, és ha nincs kedve hozzá az illetőnek, hát menjen inkább vásározni, arra is megvannak  a megfelelő technikák, és ott EZT nem kell csinálni.

Ekkor elhangzik a kérdés:

“Ugyan minek EZ? Semmi kedvem nincs hozzá, és nem is hiszem, hogy EZ tényleg ennyire fontos!”

Ekkor előveszem a legsúlyosabb érveimet és a legkézenfekvőbb magyarázataimat.

1) Mert nagy a reklámzaj.

2) Az tud eladni, aki a megfelelő pillanatban ott tud lenni az emberek fejében.

3) Az van ott, akinek több pénze van reklámra, és képes ugyanazt az embert többször elérni, mire végre egyszer vásárol.

4) Ebben a multikkal nem lehet versenyre kelni, millióknak nem tudsz ott lenni a fejében folyamatosan kicsi vagy nulla pénzből.

5) Millióknak nem, de pár ezernek igen, amennyiben megvan az e-mail címük.

6) És ha ez a pár ezer mind ugyanazon a problémán osztozik, amire te tudsz egy jó megoldást, akkor már te is ott tudsz lenni a megfelelő pillanatban a fejükben kicsi vagy nulla pénzből.

Utána kicsit csendben vagyunk. Sóhajtás. A legtöbben itt váltanak, és elkezdenek mást kérdezni, másról beszélni, hogy kihasználják a maradék konzultációs idejüket.

De ma volt valaki közületek, aki kimondta,

amire ezen a ponton valószínűleg mindannyian gondoltok (és én imádom az ilyen “igazság pillanatokat”):

“Huh, értem. De EHHEZ túl sok agymunka kellene, aránytalanul sok. Kutatnom kellene, utána kellene olvasnom, nekem ERRE most nincs időm.”

És akkor arra gondoltam, hogy basszus, nagyon igaza van!

EZ BAROMI SOK MUNKA!

Viszont EZ a horgonyunk a jövőbe. EZZEL biztosítjuk be magunkat hosszú évekre, mert önálló életre kel, és magától hozza a tájékozott és fizetőképes vevőket.

Persze, hogy EZ sok meló:

az automatizált és ingyenes vevőszerzést nem adják ingyen.

És épp emiatt, hogy sok meló, kevesen csinálják rendesen. Nehezen másolható, mert alig akad valaki, aki megfizetné ezt a kemény árat.

Ez jó hír, ha szorgalmas és türelmes vagy.

Rossz hír, ha most azonnal kell pénz.

Kézműves blogGondolom, kitaláltad már, mikor jön el a mélypont: amikor arról beszélgetünk, miért nem ír tartalmat, miért csak képeket posztol.

A kérdés pedig egészen pontosan így hangzik, és fogadni mernék, benned is felmerült már:

“Ugyan ki akarna rólam vagy a termékeimről OLVASNI? Én el nem tudom képzelni, mit lehet ÍRNI, mi az, ami egyáltalán köthető ahhoz, amit csinálok, és érdekli is az embereket! Miért kell ez? Miért ne sikerülhetne nélküle?”

Kedvenc példám mostanában ez a srác, az Artifactbags.com tulajdonosa, Chris Hughes. Ő úgy fogalmazta meg az online kézműves üzlet sikerét, hogy az ő vásárlói nem a bőr illatát akarják érezni, amikor táskát vesznek. A bloggal másfajta vásárlók jönnek, olyanok, akik érdekesnek találják, hogyan készül egy-egy új darab, és szívesen olvasnak hétköznapi nyelven megírt, szakmai cikkeket. Nehéz elhinni, ha eddig az ember csak azt az üzleti modellt ismerte, hogy áll az asztal túloldalán, és elad annak, aki odajön termékeket “tapizni”, de ez tényleg így van, és ha nincsenek online vásárlóid akkor az ezért van: a termék illata nem érződik a monitoron, megtapogatni sem lehet, és olvasni sincs mit. Nem töltenek elég időt a márkáddal ahhoz, hogy vásároljanak, ha csak fotókat posztolsz.

Hoztam neked még néhány külföldi blogot, amit érdemes megnézned:

Tilly 6 éve végzett el egy varrótanfolyamot, majd pedig egy divatiskolát. Közben elkezdett blogolni arról, amit szeret: szabásmintákról. Nemsokára rengeteg olvasója lett, akik elkezdtek panaszkodni arról, hogy hobbi varrónőként elegük van a szakzsargonokkal teletűzdelt, bonyolultnak tűnő szabásmintákból. Ebből született a termékötlet, annak ellenére, hogy Tilly sosem dolgozott a divatiparban: a fiatal, kezdő hobbivarrónők számára is könnyen érthető szabásmintákat kezdett tervezni, és persze mindezt francia eleganciával.

Maria vállalkozásában azt szeretem, hogy lakberendezőként szuper pozícionálást választott: színszakértő lett. 🙂 Szerintem nem kell különösebben magyaráznom, hogy erre milyen szuper tartalmakat lehet írni. OK, nem kézműves téma, de tudom, hogy sok lakberendező olvas minket. 😉

Abbey igazán beletette a munkát a blogjába, és türelmes is volt. Naponta egy új festményt készített és tett fel. Sokáig ez csak gyakorlás maradt, és évek teltek el blogolással. Ma ő az egyik legismertebb festőművész az USA-ban. Több mint 800 festménye talált eddig gazdára az eBay-en, foglalkozásokat tart, és mentorál. És mindezt egy rémes dizájnnal rendelkező blogspot-os bloggal érte le… úgy érzem, néha túlbonyolítjuk a dolgokat.

Kristen blogja a csúcs: elképesztő, milyen sokszínű tartalmat tud írni, pedig “csak” bögréket készít. Olvass bele, ha tudsz egy kicsit angolul, de szerintem elég átfutni a weboldalát, és érteni fogod, mire célzok. Döbbenetesen masszív szöveges tartalom van fent. Elgondolkodtató, mennyire más közönséget vonz a neten egy ilyen oldal a többi, csak képeket posztoló fazekassal szemben.

Margarita lakberendezési tárgyakat árul, melyeket ő és az anyukája készít. Itt az olvasók tulajdonképpen lakberendezési ötleteket kapnak, és ha már elég régóta követik a blogot, minden bizonnyal vágynak arra, hogy az otthonukban is viszontlássák Margarita friss, modern stílusát.

Fontos, hogy ne az jöjjön le neked a fentiek alapján, hogy borzasztó sokat kell írni.

Az írás is csak egy eszköz. Arra, hogy az online látogatókat minél több ideig a márkánk közelében tartsuk. Hogy foglalkoztassuk őket, és ne engedjük, hogy rápillantsanak egy képre és már menjenek is tovább. Minél több időt töltenek velünk, annál többet fognak később vásárolni tőlünk.

Ez hát a feladvány, hogyan oldod ezt meg te, a saját weboldaladon.

Tetszett a cikk? Van még pontosan 234, a fenti öthöz hasonló témaötletem, melyekkel feldobhatod a kreatív blogodat vagy az FB oldaladat. Nézd meg most (2017. július 24. hétfőig adunk mellé egy vele egyenértékű kupont!):

Éves blogtervező kézműveseknek: KATT IDE!

Mentés

Vélemény, hozzászólás?