Skip to content

Több mint hobbi

Alkoss, tanulj, légy szabad!
Main navigation
  • KLUB
  • #smallandsweet kihívás
  • MOTIVÁCIÓ
  • #divatamagyar térkép
  • STRATÉGIA
  • RÓLAM
  • SAJTÓSZOBA
  • ADATVÉDELEM
  • ÁSZF
Várőri Adrienn 2015-11-30 Logó, Márka

A kézműves és a logója

Arculatfelelős - mydentity

Több mint hobbi: Rózsahegyi-Mayer Gabi, az Arculatfelelős olyan kérdőívet küldött nekem a logónk tervezése előtt, amin még én is lehidaltam, pedig nekünk is van ilyenünk, hogy konzultáció előtt egy új ügyfelet jobban megismerjünk. Rögtön láttam, itt nem egy klasszikus értelemben vett grafikusról van szó. Olyan – hozzáteszem ritka – szakember vagy, aki nem csak rajzolni tud, hanem ért a marketinghez is, és a teljes képet akarod összerakni, mielőtt dolgozni kezdesz. Jól érzékelem?

Rózsahegyi-Mayer GabriellaArculatfelelős: Eredeti szakmám szerint marketing-manager vagyok. Ez ad egy olyan rendszerszintű szemléletmódot, ami kizárja az öncélú művészkedést és elszállós, kivitelezhetetlen „ál-kreatívkodást”. Szerintem a kreativitás lényege, hogy egy adott problémát oldunk meg a rendelkezésre álló eszközökkel és erőforrásokkal, nem olyasmit hozunk létre, amit aztán képtelenség legyártatni, vagy tárolni, vagy szállítani, vagy eladni.

Arculatfelelős - mydentityJó a parttalan agymenés arra, hogy kiéljük a bennünk rejlő lehetőségeket és feszegessük a határokat, de meg kell tanulni leszűrni ezeket, és nem szabad kritika nélkül ráerőltetni a vásárlókra. Ezért érzem hasznosnak (és a visszajelzések szerint az ügyfeleim is), a rendszerben gondolkodást.

 

TMH: Gabi, a honlapodon a bemutatkozásban rögtön tetten érni azt a laikus számára szerintem megfoghatatlan ellentétet, hogy „egy-egy grafikus, vagy művész nem feltétlenül látja a felsőbb marketing igényeket, amiket munkájának szolgálnia kell”. Magyarul hiába tud valaki szépen rajzolni vagy festeni, a logótervezéshez nem csak ez kell, sőt. A mi ügyfeleink mind kézművesek, művészek, és többségük jól rajzol. Ezért amennyire én látom, sokan meg vannak róla győződve, hogy logót is tudnak maguknak rajzolni. Te, aki magad is „művész anyuka mellé születtél”, viszont mégis sokáig marketingesként dolgoztál, hogyan tudnád egy mondatban összefoglalni egy kézművesnek, hogy mi a legfontosabb ismérve egy jó logónak?

Natúr Mami
Természetes megoldások anyukáknak

Arculatfelelős: Igazából ezt összefoglaltam már egy rövid cikkben 🙂 A kivonat: Egy hatásos logó egyszerű, emlékezetes, időtlen, sokoldalú, testre szabott. Olyan technikai és marketingszempontoknak kell megfelelnie, amikhez szükséges egy átfogó látásmód, és tapasztalataim szerint roppant hasznos a külső szem. (főleg a célpiac igényeit ismerő/felkutató, elfogulatlan szakértőé.)

 

TMH: Azt hiszem, a legtöbben nehezen fogadjuk el, hogy a színeknek, alakzatoknak igenis van jelentőségük egy logóban. Nem csak az, amit mi látunk bennük, hanem az is, amit a közönségünk érez belőle. És sajnos ez sokszor nem esik egybe. Szerinted, ha egy kézműves fest magának egy logót, ami messze nem tartja be a logókészítés szabályait, de a közönségének is tetszik, meg neki is, az el tudja látni a feladatát? Egyáltalán, mi a feladata a logónak? Minek csinálunk ilyet?

MikulásArculatfelelős: Egy logó nem mindenható! Rendszerben van a helye, de fontos eleme annak. Ha nem a legtestreszabottabb, akkor sokkal több pénzt és energiát kell majd fordítanunk a marketing többi elemére, hogy a vevőkhöz eljuttassuk az üzenetünket. A logó feladata, hogy képviselje a cégünket az új érdeklődők felé az első találkozáskor és a lojális törzsvásárlók felé is a sokadik kontaktusnál. Az arculatunknak úgy kell képviselnie bennünket, hogy elnyerje a vásárlójelöltek bizalmát.

A mai túlkínálati piacon akkora a marketingzaj, hogy ha el akarjuk juttatni az egyébként kiemelkedően klassz termékünket a fogyasztókhoz, akkor el kell érnünk, hogy egyáltalán vegyék a fáradtságot, hogy megnézzék azt. Hiába vagyunk a legjobbak, legszuperebbek, ha a konkurenciánk az akár silányabb termékeivel is jobban érvényesül, mert megbízhatóságot és minőséget sugalmaz a megjelenésével.

Szóval jó, ha a logónk „bejön” a célközönségünknek, de fontos az is, hogy minden felületen költséghatékonyan kivitelezhető, és ne legyen ciki jövőre, mert egy múlékony trendet meglovagolva terveztük.

Ha a szakmai alapelveket nem tartjuk be, akkor a felhasználás folyamán fogunk szembesülni olyan problémákkal, amik feleslegesen növelik majd a kivitelezési költségeket és ronthatják lényegesen a megjelenés színvonalát.

Pl: nem jó formátum, ami lehetetlenné teszi a nagyítást, vagy olyan színek és alakzatok, amik bizonyos technológiákkal nem, vagy sokkal drágábban kivitelezhetők, mint egy átgondoltan tervezett embléma. Esetleg a bennfentesség miatt az új vásárlókat nem érjük el a megjelenésünkkel, mert nem értik, vagy félreértik, mivel foglalkozunk.

 

TMH: Tudom, hogy az a béna kérdés, amit nem tesznek fel, úgyhogy most azt is megkérdezem, amit eddig nem mertem. Minek kell egy kisvállalkozásnak arculati kézikönyv, kell-e egyáltalán? Miért nem elég, ha én a szép logómat szépen rányomtatom a névjegykártyára, meg a levélpapírra, oszt csók? Egy induló vállalkozás számára a logó terveztetés is jelentős költség, és a többi kiegészítő elemről, ami az arculattervezési csomagban benne van, azt gondolhatja, hogy ezeknek csak az a célja, hogy több pénzt lehessen elkérni a logótervezésért. Mikor gondoljon tehát egy induló vállalkozás arra, hogy fektessen logótervezésbe, és mikor kell a többi elem?

Türkizfonal
Amigurumi designer

Arculatfelelős: Először tisztázzuk a fogalmakat! 🙂 Az arculati kézikönyv nem egyenlő a kiterjedt arculat megtervezésével. Én speciel már egyetlen logó mellé is adok egy mini kézikönyvet, ami lefekteti a logó különböző formátumainak használati szabályait, az arculati színeket (mindenféle formátumú színkódokkal), az arculati betűtípusokat és a megjelenítési szabályokat. Ez azért jó, mert bárhol jelenünk meg a későbbiekben, elég ezt átküldeni, és a tördelő, a nyomdász, vagy akár a hímző tudni fogja, hogyan kell a logónkat felhasználnia, és hogyan nem szabad. Így konzekvens lesz a megjelenésünk minden esetben.

Egyéb arculati elemeket terveztetni is pont a következetesség miatt érdemes ugyanazzal a szakemberrel, aki a logónkat tervezte, de persze nem kötelező. Ahogy a logótervezés sem kötelező. Érdemes, ajánlott, hasznos és bevételt termelő dolog professzionális arculattal állni a vevők elé, de a legfontosabb az erőforrások és lehetőségek rangsorolása.

Ha az igényes és költséghatékony kivitelezésre tervezett elemekkel kvázi olcsóbban érjük el ugyanazt a konverziót, mint rengeteg fizetett hirdetéssel, akkor hosszútávon sokkal megtérülőbb befektetés a bizalomépítő, megkülönböztető arculat.

TMH: Mi többnyire kezdő vállalkozókkal, vagy a vállalkozást még csak fontolgatókkal dolgozunk együtt. Mit csinálsz akkor, ha kevéssé kiforrott üzleti ötlethez kérnek tőled arculattervezést? Nincs meghatározva a célcsoport, nincs pozícionálva a vállalkozás… Leültök, és leadsz egy pár órás marketing gyorstalpalót, vagy mégis, mi a módszered erre az esetre?

Ládafia
Kreatív műhely

Arculatfelelős: Elküldöm a kérdőívemet. 😉 Aztán még kérdezek vagy ezer dolgot, ha kell. Olyan ötletnek nem szoktam tervezni, ahol még nincsenek átgondolva az alapok, és nem is szoktam tanácsolni, hogy addig bármire is költsenek a kutatáson/tanuláson kívül.

Olyan nincs, hogy mindenkinek/akárkinek/bárkinek kommunikálunk, hogy nem tudjuk bepozicionálni a termékünket sem demográfiailag, sem árban, hiszen ez azt jelenti, még NINCS KÉSZEN a termékünk! Egy termék akkor áll készen a piacra dobásra, ha mindezeket mérlegeltük, kiszámoltuk, megterveztük, akár le is teszteltük. Én minden esetben végzek egy szakmai szemléletű piackutatást, de a legfontosabb, hogy az ügyfelem legyen tisztában a saját cégével és piacával. Sokaknak segítettem már ebben is elindulni és megtalálni az irányt, de az arculattervezés csak ezután következhet.

 

TMH: Bár írod a blogodban, hogy ne olyan arculattervezőt válasszunk, aki “belterjes szakmai elismeréseivel villog a bemutatkozásában”, azért én tudom, hogy neked is van ilyen, úgyhogy kérlek villogj nekünk egy kicsit, milyen díjakat kaptál már, és mutasd meg a munkáidat is, hadd gyönyörködjünk. 🙂

Ikonszolgálat
Kegytárgybolt

Arculatfelelős: Hazudnék, ha azt mondanám, nem esik jól a szakmai elismerés. A hangsúly azon van, hogy valaki vagy ezekért az elismerésekért dolgozik, vagy azért, hogy az ügyfeleinek a lehető legjobb megoldást nyújtsa a lehető leghatékonyabb és legköltségoptimalizáltabb tervekkel.

Van például rengeteg olyan csomagolás-szakmai díj, ahol a látványosság és ötletesség viszi a pálmát, ugyanakkor ezeknek a terveknek a 99 százaléka soha nem kerül gyártásra, mert vagy kivitelezhetetlen szériában, vagy nem szállítható, vagy nem tárolható, vagy egyszerűen annyira drága lenne, hogy az eladott termék értékét is jóval meghaladná.

Én az ügyfeleimnek olyan megoldásokat tervezek, amiket akár minimális ráfordítással, kis példányban, esetleg saját kézzel is kivitelezhetnek.

Ezáltal hosszabb távon spórolnak sokkal többet, és olcsóbban jutnak el a fogyasztókhoz, mint egy átgondolatlanul tervezett reklámanyagot drágán kivitelezve és sok pénzért terjesztve. (például tonnaszám legyártott egyedi csomagolóanyagok helyett jól megtervezett matricák, bélyegzők, cetlik, és egyéb termékre szabott, kreatív, funkcionális ötletek, amik nem landolnak azonnal a kukákban, hanem sokáig hirdetik a bizniszünket.)

Rengeteg ügyfelem és projektem mellett a legegyszerűbben frissíthető portfólióoldalamat tartom naprakészen, amit itt találtok: http://behance.net/logorockstar

Mamarazzafotó
Babafotózás tanfolyam anyukáknak

Munkáim közül nyert néhány pályázatokon (ezekre mostanában nincs időm), valamint a nemzetközi Favourite-Design Award évkönyvében szerepel pár munkám olyan nevek mellett, akiket abszolút példaképeimnek tartok. Például a mamarazzafoto.hu arculatterve, amit itt lehet megnézni.

 

TMH: Gabi, nagyon várjuk a folytatást, és sok hasonló, inspiráló ügyfelet kívánunk!

Gabi kérdezős napot tart nálunk a Facebook csoportban 2015.12.01. hétfőn, gyere, és tedd fel a kérdéseidet, vagy olvasd el a többieknek írt válaszokat!

Mentés

Posted in Logó, Márka and tagged arculattervezés, logó. Bookmark the permalink.

iThere are no comments

Add yours

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Divat a “kézzel készült” és a “szívvel-lélekkel”, csak nem elég már ennyit mondani. Több kell: odafordulás, empátia.

Míg az alkotás egy BELÜLRŐL fakadó igény, addig az eladás egy KÜLSŐ szükségletre adott válasz.

Az online eladás merő lutri addig, amíg saját kútfőből írod a szövegeidet. A vásárlóid jobb szövegírók.

Egyetlen művész sem születik úgy, hogy sikeresen el tudja adni az alkotásait. Ezt mindenkinek tanulnia kell.

“Az ismerőseimnek is szüksége van felhajtásra. Ezt hívják kampánynak.” (Németh Nóra, Bögrec)

“Ez a kettősség, hogy van benned egy emelkedett, művészi zsenialitás – másrészt viszont gyakorlatias vagy, és tudod, hogy ezt el kell adni, különben eltűnsz a meg nem értett zsenik közt.” (Wolf Gábor, MarketingCommando)

A vállalkozásban az a legnagyobb kihívás, hogy van mellette egy életed, ami ugyanúgy igényli az idődet, mint korábban.

Vannak ötletek, melyekből meg lehet élni, vannak olyanok, melyek csak egy kis kiegészítést tudnak hozni a családi kasszába, és vannak egészen nagyszerű ötletek, melyeket mégsem lehet nyereségesre kihozni. Neked is van legalább egy olyan terméked, amit el kell engedni…

Proudly powered by WordPress | Theme: Hive Lite by Pixelgrade.
  • Kezdőlap
  • #3075 (cím nélkül)
  • #3587 (cím nélkül)
  • #3078 (cím nélkül)
  • #1805 (cím nélkül)
  • #27 (cím nélkül)
  • #541 (cím nélkül)
  • #3396 (cím nélkül)
  • #3404 (cím nélkül)
  • #1623 (cím nélkül)
  • #3416 (cím nélkül)
  • #3418 (cím nélkül)
  • #3163 (cím nélkül)
  • #3420 (cím nélkül)
  • #2653 (cím nélkül)
  • #3422 (cím nélkül)
  • #2147 (cím nélkül)
  • #2669 (cím nélkül)
  • #2933 (cím nélkül)
  • #3958 (cím nélkül)
  • #1405 (cím nélkül)
  • #3478 (cím nélkül)
  • #3492 (cím nélkül)
  • #172 (cím nélkül)
  • #2989 (cím nélkül)
  • #3269 (cím nélkül)
  • #3271 (cím nélkül)
  • #4049 (cím nélkül)
  • #1246 (cím nélkül)
  • 40 napos kihívás – villámakció
  • 40 napos kihívás leckéinek Mailmaster listájába regisztráció
  • 40napbéta
  • 7kérdés
  • A fiókom
  • A mi titkunk
  • A szavak ereje
  • A te céged
  • A titkos üzleti modell a Havi Képzési Programunk mögött
  • Adatkezelési nyilatkozat
  • Adatkezelési nyilatkozat
  • Ajándék Márkaépítés tananyag az Üzletanyu Konferencia résztvevőinek!
  • Akció péntekig (2015. feb. 27.)
  • Alapképzés
  • Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
  • Blog
  • Cégtulajdonosi gondolkodásmód kézműveseknek
  • Csoport jelentkezők felvétele
  • Esettanulmány 1
  • Fogas
  • Gyakori kérdések a “kézműves barát” honlappal kapcsolatban
  • Hoppá
  • Időpont foglalás (marketing vagy informatikai tanácsadás)
  • Időpont foglalás visszaigazolása
  • Kapcsolat
  • Karácsonyi kampány
  • Kata története
  • Kedves Olvasónk!
  • Kérdőív
  • Kézműves márkaépítés tanfolyam – Gyakori kérdések
  • Kézműves marketing ingyenes anyagok
  • Kézműves marketing klub
  • Kézműves vállalkozást nem elindítani nehéz: a 4. év a vízválasztó
  • Kosár
  • Köszönjük feliratkozásodat!
  • Köszönjük!
  • Magyar kézműves termékek gyűjtőhelye
  • Megrendelés
  • Megrendelés alapinformációk
  • Mentor Program
  • Napraforgó
  • Pénztár
  • Protected Content
  • Register
  • Részletfizetés
  • Reveal
  • Rólam
  • Sajtószoba
  • Small & sweet kihívás
  • Small and sweet – 30 napos kihívás kézműveseknek
  • Szolgáltatásaink
  • Tananyagok
  • TÉGED vajon megtalálnak a neten?
  • Turbózd fel!
  • Upsz
  • Üzlet
  • Zizi

Cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa a weboldalunk.

A cookie-król többet a beállítások alatt találsz.

Több mint hobbi
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Általános tájékoztató

A weboldal cookie-kat használ, hogy Önnek a legjobb felhasználói élményben legyen része. A cookie-k (sütik) gyakran olyan egyéni azonosítót tartalmaznak – egy titkos, véletlenül generált számsort – amelyet az Ön eszköze tárol. Néhány cookie (süti) a honlap bezárása után megszűnik, néhány pedig hosszabb időre tárolásra kerül számítógépén.

A cookie-k tárolása elsősorban az Ön böngészőjének általános beállításaitól függ, de ebben az ablakban Önnek lehetősége van ezeket külön letiltani a jelen honlapra vonatkozóan.

Bővebben a cookie-król az adatvédelmi nyilatkozatban tájékozódhat.

Az oldal működéséhez szükséges cookie-k

Ezek a cookie-k lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogató személyét azonosító információkat.

Kérem, engedélyezze ezeket a cookie-kat, hogy elmenthessük a cookie-kkal kapcsolatos döntéseit.

 

Ha nem engedélyezed ezen cookie-kat, akkor nem tudjuk elmenteni a döntésedet.

Ez azt jelenti, hogy minden weboldal látogatásnál meg kell ismételned a cookie-kkal kapcsolatos döntésedet.

Külső programok számára szükséges cookie-k

A Honlap látogatottsági adatait a Google Analytics és a Facebook szolgáltatás igénybe vételével mérik az Adatkezelők. A szolgáltatás során webanalitikai információk kerülnek továbbításra. A továbbított adatok az érintett személy azonosítására nem alkalmasak.

Kérem engedélyezze számunkra ezen cookie-k használatát, hogy segítségükkel fejleszteni tudjuk weboldalunkat, és hogy Önnek személyre szabott híreket, ajánlatokat, reklámokat tudjunk megjeleníteni.

Kérlek engedélyezd a "feltétlenül szükséges sütiket", különben nem tudjuk elmenteni a döntésed.

Adatvédelmi tájékoztató

Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva érhető el.