9 lecke egyben

Blogger

Tudtad, hogy ha belépsz a Gmail postafiókodba, akár blogot is indíthatsz? Emellett a Google Blogger alkalmazása arra is jó, hogy kövesd vele a kedvenc blogjaidat: így egy helyen összegyűjtve megtalálod a legfrissebb bejegyzéseket, és nem maradsz le semmiről.

Használata teljesen ingyenes, amennyiben nem szeretnéd a „blogspot” szót mellőzni az url-ből, azaz nem vágysz saját domain névre, ekkor egy éves díjat kell fizetned. Kérdés, hogy megéri-e. Én már azon is tanakodtam, egyáltalán belevegyem-e a 25-ös listába a Bloggert, pedig rengeteg kézműves blog ezen indul hódító útjára. A Google blogjának jövőjét talán semmi nem jelzi jobban, mint hogy a Google egyik vezető mérnökének, Matt Cutts-nak a blogja WordPress…

A Blogger nagyon népszerű volt régen, rengeteg ma már elismert szakértő itt indult. Ami miatt a népszerűsége csökken, az leginkább az elavult, kissé egyszerű design, és az, hogy ha igazán beindul egy vállalkozás, akkor kinövi a Blogger adta lehetőségeket.

A Blogger előnyei között szerepel, hogy díjmentesen használhatod a Google Adsense szolgáltatást, ami annyit jelent, hogy a blogodon reklámfelületeket adhatsz el másoknak a Google segítségével.

Azonban ha a kézművességből akarsz megélni, kimondottan ellenjavallt, hogy mások reklámjait megjelenítsd a termékeid fotója mellett. Ez nem csak lehúzza az oldalad minőségét a látogató szemében (és ez hatással van arra is, mennyire gondol megbízhatónak, és arra is, mit gondol az általad képviselt árszínvonalról), hanem ezzel engedélyt adsz arra, hogy más webáruházak, akiknek van pénze reklámozni, a te weboldaladat egyfajta terelőként, csaliként, reklámfelületként használják, de a ziccert (=eladás) ők csapják le a folyamat végén.

Egy olyan üzleti modellt el tudok képzelni, hogy eleve úgy állsz neki blogolni, hogy kimondottan a hirdetésekből akarsz megélni: a kreatív téma alkalmas arra, hogy folyamatosan nagy látogatószámod legyen az oldalon. Ha alaposan körülnézel, sok ilyen weboldal vagy Facebook oldal van, ahol a blogger nem ad el semmit a követőinek, pusztán a reklámból él. Ezek az FB oldalak tipikusa százezres nagyságrendű követőtáborral rendelkeznek, és ezt többek között azzal érik el, hogy naponta többször, de minimum naponta egyszer posztolnak. Szóval ez inkább az „élj meg a blogolásból” c. üzleti modell, nem pedig az „élj meg a kézművességből”. Erre az esetre jól jön, hogy a Google Adsense hirdetésekből származó bevétel 100%-át megtarthatod.

Szóval, én rád bízom, hogy döntesz, de bármilyen vonzó is a sok kézműves blog „blogspot” kiterjesztéssel, én nem ajánlom, maximum akkor, ha mindenképp egy blogra van szükséged (és nem elég a Facebook-Etsy párosítás) egy új ötleted külföldi piacon történő kutatására, tesztelésére.

A blogger tartalmi irányelveit ide kattintva olvashatod.

A blogger angol nyelvű fórumát itt találod.

YouTube


A YouTube a világ legkedveltebb videó megosztó oldala. Lényegében a márkádnak saját tévécsatornája lehet, amire az érdeklődők fel tudnak iratkozni. A videós blogot vlognak, készítőjét vloggernek hívják. Sok fiatal, tehetséges magyar vlogger van a YouTube-on, többen közülük meg is élnek belőle. Ők a klasszikus üzleti modellt követik, azaz nem a közönségüktől kérnek pénzt, hanem azoktól, akiknek a termékét a videókban reklámozzák.

A YouTube egy kézművesnek is nagyon hasznos eszköz. Használatával feldobhatod a kapcsolatot a követőiddel, beengedheted őket a műhelyedbe, bemutathatsz nekik szakmai trükköket, és ami a fő, megismerhetnek téged szinte élőben.

Mielőtt még megijednél, hogy akkor most neked is vérprofi filmeket kell készítened, megnyugtatlak, hogy a YouTube videók lényege éppen a természetesség, ami a tévéműsorokból hiányzik. Ha elkezdesz videókat készíteni, egyre profibb leszel, és egyre könnyebben fog menni. Nincs szükséged másra, csak egy kamerás fényképezőgépre, vagy mobiltelefonra, amit állványra teszel, és a videó szerkesztő program használatát kell megtanulnod, ami lehet akár a Windows Movie Maker is.

Az írott bloggal ellentétben itt az a legnagyobb kihívás, hogy minél jobban leegyszerűsítsd és lerövidítsd a mondanivalódat. Az optimális videó hossz általában nem több 0,5-3 percnél, bár időnként (lojális követőtábor és jó téma esetén) akár több is lehet. Azért nem érdemes ennél hosszabb videókat készíteni, mert a legtöbben nem fogják végignézni.

A legjobb az, ha kikísérletezed magadnak, hogy mi az a stílus és téma, amiben jó vagy. Valakinek jobban megy, ha útmutatókat készít, másoknak a történetmesélés könnyebb. Azzal is szerezhetsz követőket, ha egyszerűen csak magadról mesélsz, mert megismernek, mint embert.

Nézd meg az alábbi csatornákat, ill. kezdj el magyar művészeket, kézműveseket követni:

https://www.youtube.com/user/cheekychen

https://www.youtube.com/user/AmadeaBailey

Ha benézel a Kézműves marketing zártkörű klubba, ott is egyre többen kérik ki a csoport véleményét első YouTube videójukról:

http://fb.com/groups/kezmuvesmarketing

LinkedIn

A LinkedIn egy Facebookhoz hasonlóan működő, szakemberek profiljait összegyűjtő közösségi oldal. Céljának megfelelően (= szakmai kapcsolatok kiépítése) tagjai kevésbé aktívak, mint a Facebookon, nem feltétlenül lépnek be minden nap, és nem a tegnap esti buli záróképeit teszik rajta közzé, hanem inkább a legutóbbi projektet, amin a munkahelyén vagy vállalkozásában dolgozott. 🙂

A LinkedIn magyar felhasználóinak a száma 2014 nyarán érte el a fél milliót. Kézműves szempontból két izgalmas lehetőség miatt érdemes megfontolnod a használatát:

– Ha a saját neveden létrehozol egy profilt, ahol – még ha van is egy teljesen más jellegű főállásod – művészként/kézművesként pozicionálod magad, és rendszeresen közzéteszed legújabb munkáidat, belinkeled a weboldalad, akkor újságírók, könyvkiadók fognak téged megtalálni, és ajánlatokkal megkeresni, és még csak százezres Facebook rajongótábort sem kel felhúznod hozzá.

– Ha ugyanezzel a profillal kiépítesz egy saját ismeretségi kört személyzeti és marketing asszisztensekből, vezetőkből, akkor elég hamar szert tehetsz nagyobb darabszámú megrendelésekre, pl. karácsonykor, amikor eljön a céges ajándékok ideje. Ha még ennél is merészebb vagy, könnyen kialakíthatsz magadnak egy közép- és felsővezetőkből álló VIP vevőkört. Olyan környezetben érheted el őket a művészeteddel, ahol jelenleg szinte alig van konkurenciád.

A LinkedIn-en viszonylag könnyű ismeretséget kötni, leginkább azért, mert a Facebooknál kisebb létszámú, szakmai közönség tagjai nagyobb bizalommal viseltetnek egymás iránt, de azért is, mert bizonyos számú ismerős szükségeltetik ahhoz, hogy az ember profilja elöl legyen a keresőben akkor, ha a szakmájára keresnek rá.

A LinkedIn-en blogot is írhatsz, tegyél fel bátran néhány cikket, ha ez a témád, akkor pl. arról, hogyan érdemes a te termékeid közül céges ajándékot választani.

A LinkedIn-t kb. 200 országban használják, és külföldön sokkal népszerűbb, mint nálunk. Tehát akkor is kitűnő felület, ha külföldre célzol. A LinkedIn izgalmas terület egy kézművesnek, mert jelenleg szinte egyedül van, konkurencia nélkül… ez persze idővel változni fog. Használd ki a helyzeti előnyt, főképp, ha cégekre célzol, vagy könyvírásra, média megjelenésekre vágysz.

Facebook

A legtöbb kézműves általában használja a Facebookot. Ez egy megkerülhetetlen közösségi oldal. A Wikipédia szerint a hazai netezők 85 százaléka Facebookozik, ez jelenleg több mint 5 millió felhasználót jelent.

Most, hogy vállalkozáson kezded törni a fejed, ha eddig nem, most aztán igazán meg fogod ismerni a Facebook (és minden egyéb közösségi oldal) valódi arcát. Ezekről a weboldalakról a továbbiakban egészen másképp kell, hogy gondolkodj. A közhiedelemmel ellentétben nem az ezeknek az oldalaknak a fő célja, hogy kellemes szórakozást nyújtsanak… A fő cél a felhasználók adatgyűjtése, és azok reklámcélokra való felhasználása. Magyarul amíg a nép szórakozik a Facebookon, addig a cégek pénzt keresnek rajta… Egyébként a tévé is pont ugyanezt csinálja, csak keveseb hajlandók ezt a tényt elfogadni. Itt az ideje tehát, hogy átkerülj a túloldalra, és cégtulajdonosi aggyal gondolkodj!

Népszerűségének köszönhetően egy-egy új ötletedet, termékvonaladat nagyon könnyen le tudod tesztelni a Facebookon, hiszen viszonylag kevés olyan célcsoport van, akiket a Facebookon egyáltalán nem lehet elérni. Ehhez persze üzleti oldalt kell indítanod, a személyes oldaladat ne használd üzleti célokra. A Facebook is törölheti emiatt a profilodat, reklámozni sem tudod, a piackutatási lehetőségektől is elesel, sőt, egy személyes profilnak maximum 5000 ismerőse lehet, míg egy oldalt akárhányan lájkolhatnak.

Ha van üzleti oldalad, minél előbb kezdj el ismerkedni a hirdetéskezelővel. Ne félj, addig, amíg nem indítasz el egy reklámot, nem fog pénzbe kerülni! Készíts magadnak saját kis mentett célcsoportokat, pl. Magyarország területén élő friss házas nők, akik szeretik a művészetet… stb. Ez sem kerül pénzbe, ugyanakkor rálátást kaphatsz arról, hányan tartoznak ebbe a célcsoportba, és kb. mennyibe fog kerülni nekik a reklám. Ezeket a számokat aztán felhasználhatod az üzleti terved elkészítéséhez.

Ezután választhatsz, hogy beállsz a sorba, és napi szinten teleszemeteled (már elnézést) a termékfotóiddal az összes létező Facebook csoportot, vagy elkezdesz hirdetni. Miért van erre szükség? Mert sajnos a Facebook posztjaid, fotóid hathatós közreműködésed nélkül bizony csak nagyon kevés emberhez jutnak el maguktól. A tapasztalat többnyire sajnos az, hogy a csoportokban osztogatott fotókból csak kiegészítő jövedelemre futja, ezért érdemes megtanulni jól hirdetni.

A rossz hír az, hogy ha igazán profi Facebook hirdető akarsz lenni (= minél kevesebb pénzből minél több vásárlót akarsz szerezni), sajnos mindenképp pénzt kell áldoznod egy olyan tanfolyamra, ahol ezt oktatják. Többet tanulhatsz a tanfolyamon, ha már eleve úgy érkezel, hogy van némi ismereted a hirdetéskezelőről, és elkötöttél pár ezer forintot a Facebookon, legalább érteni fogod, miről beszél az oktató.

A legveszélytelenebb és leghasznosabb, ha napi 250 Ft-tal elkezded gyűjteni a lájkolókat/feliratkozókat, és több kisebb célközönséget célzol (max. 10.000 fő). Így hamar látni fogod, kik azok, akik közül többen szimpatizálnak a termékeiddel, és kik azok, akiket jobb elfelejtened, vagy valami mást kell inkább kitalálnod nekik.

Vatera

A Vatera Magyarország legnagyobb piactere, közel 1,5 millió felhasználóval, ahol gyakorlatilag bármit vehetsz, a létező legbizarrabb dolgokat is. A kézműves termékek viszonylag kis számban képviseltetik magukat rajta, amióta a Meska megjelent a piacon, ez talán az egyetlen érv amellett, hogy kipróbáld magad a Vaterán (kevés a konkurencia). Egyébként általánosságban elmondható, hogy a Vatera vásárlói nem az egyedi és vadonatúj darabokat keresik, hanem mindennapi használati tárgyakat keresnek a lehető legjobb áron. Ezért jó alternatíva egy kézművesnek a Meska. Ami a Vaterán még nagyon megy, az az antik (nem antikolt!) tárgyak adásvétele, erre külön oldaluk is van:

http://antik.vatera.hu

Alapvetően mindkét portált (Vatera, Meska) érdemes arra használnod, hogy belépő szintű (=olcsó) termékeket helyezz el rajtuk. Az innen érkező vásárlóidnál (meg persze egyébként is) vedd komolyan a vevőnyilvántartást, és küldj nekik rendszeres időközönként hírlevelet, ha új kollekciód jelenik meg, így később a drágább árkategóriájú termékeidet is el tudod nekik adni.

A Vaterán akkor válhatsz teljes jogú felhasználóvá, ha meggyőződnek arról, hogy az általad megadott bankszámlaszám valós: levonnak róla, majd visszatesznek rá 100 Ft-ot próbaképp. Ezután már kínálhatod is eladásra a termékeidet, fix áron, vagy pedig egy határidős aukción. Jutalékot fizetned a Vaterának csak a megvalósult eladások után kell. Egy hirdetés feltöltésének a díja egységesen 9 Ft, a feltöltött termék árától függetlenül. Amennyiben sikeresen eladod a termékedet, az adott hirdetésre vonatkozó 9 Ft-ot a Vatera visszatéríti. Ha aukciódat 1 Ft-ról, minimálár nélkül indítod, a feltöltés díjmentes. Egyes kategóriákban egyediek a feltöltési díjak, melyek az adásvétel sikerességétől függetlenül fizetendőek.

Fontos tudnod, hogy a Vatera informatikai rendszere egy virtuális számlát tart nyilván a neveden, aminek az egyenlegét te is látod, és a Vatera használatával hitelesnek fogadod el az ott lévő értéket. A Vatera használatával elfogadod az általuk lefektetett értékesítési szabályokat, azaz:

– Az aukció lejártakor az eladónak 3 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot a vevővel.

– Az aukciók vagy fix áras értékesítések sikeres lezárásával érvényes szerződés jön létre közted és a vevő között.

– A Vatera a jutalékot akkor számolja fel neked, ha a vásárlód visszajelez, hogy sikeres volt a vásárlása. Ha a vevő sikeres visszajelzést adott, erről te is kapsz értesítést, majd a 21. napon, az utolsó egyedi értesítővel egy időben megtörténik a tranzakció sikeressé minősítése. Te is minősítheted a vásárlót, és jelezheted, hogy nem volt sikeres az adásvétel, de csak a 21. napig. Ezután a Vatera által kiszámlázott jutalékot (sikerdíjat) már nem módosíthatod.

Ahhoz, hogy egyáltalán kitűnjön a terméked a sok áru közül, ügyes címsort, nevet, leírást kell adnod hozzá, és nem utolsósorban tökéletes fotót. Plusz pénzért különböző kiemeléseket vásárolhatsz a termékednek.

Részletesebben erről a Vatera ÁFF-jében olvashatsz:

http://img.vatera.hu/license/main.html?v18.423

A Vatera aktuális díjtáblázatát itt találod:

http://www.vatera.hu/info/dijtablazat

A Meska a képző-, ipar- és népművészeti technikákkal (újonnan, eladásra) készült termékek gyűjtőhelye. Használata nem díjmentes, viszont ide tényleg olyan vásárlók látogatnak, akiknek fontos szempont, hogy a termék egyedi, kézzel készült darab legyen.

A Meskáról bővebben:

http://www.meska.hu/CMS?cp=1

Díjszabás:

http://www.meska.hu/Static/dijszabas20130923

Ebay


25-ös listánk külföldi szekciójához érkeztünk. Ezeket az angol nyelvű oldalakat akkor használd csak, ha az ügyfélszolgálati feladatokat is meg fogod tudni oldani angolul. Nem biztos, hogy a kedves családtag, aki lefordította a termékleírásaidat, a rendelkezésedre fog tudni állni folyton, amikor az ügyfeleidnek válaszolnod kell a kérdéseikre. Lehet, hogy jobban jársz, ha már az elején keresel magadnak „hivatalos” segítséget, pl. egy angol tanárt vagy egy kismamát, aki jól tud angolul, és megegyezés szerint fizetsz a segítségéért.

Ezek a weboldalak nem egy országhoz kötődnek hanem világméretűek, ebből adódóan sokkal gyakrabban változnak a felhasználási feltételeik, funkcióik, felületük. Szintén méretükből adódik, hogy ahhoz, hogy egyáltalán rád találjanak a lehetséges vásárlók, értened kell ahhoz, hogyan keresőoptimalizáld az oldalon belül a saját boltodat és termékeidet: milyen kulcsszavakat használj, hogyan emeld ki a bejegyzéseidet, stb.

Az eBay a világ legnagyobb online piactere. Gyakorlatilag mindent lehet rajta kapni. Néhány dolog minőségi és értékes, míg más dolgok használtak. Naponta több ezer új tételt töltenek fel rá az eladók. Nagy nemzetközi cégek, mint például az amerikai IBM, árusítják legújabb termékeiket az eBayen, használva a licitálást, vagy a fix áras megoldást.

Ha szeretnél eladni az eBay-en, szükség lesz PayPal számlára is. A PayPal a világ legnépszerűbb úgynevezett virtuális pénztárcája, aminek segítségével a személyes adatok vagy banki információk megadása nélkül lehet fizetési tranzakciókat bonyolítani – a felek kizárólag egymás PayPal-azonosítóját látják. A módszer világszerte ismert és elfogadott, Magyarországon is elérhető.

A csalások, visszaélések elleni védekezésként az eBayen a Vaterához hasonlóan minősítést lehet írni az eladókról és vevőkről az adásvétel lebonyolítása után. Egyes, sokat csalódott eladók kikötik, hogy csak olyannal üzletelnek, akinek van már bizonyos számú pozitív minősítése. Ugyanígy, sok vásárló is csak olyan eladótól hajlandó vásárolni, aki már gyűjtött pozitív minősítéseket. Ezért ajánlott először vásárolnod néhány dolgot az eBay-en magadnak, hogy a profilod kapjon pár pozitív minősítést, így már nem a nulláról állsz neki az eladásnak.

Az eBay-ről kézműves szempontból kb. ugyanazt lehet elmondani, mint a Vateráról. A vásárlók leginkább a jó vétel (=alacsony ár) miatt jönnek ide. Legjobban a műszaki cikkek és a régiségek mennek rajta, ill. sok sikeres, szűk piacra koncentráló kereskedő él belőle. Nem jellemző, hogy sok kézműves használja. Két dologra lehet jó, egyrészt arra jó, ha nem akarsz még megélni a vállalkozásodból, csak ad hoc eladnál valamit külföldre, másrészt csalioldalként is működhet, ha külföldre célzol: néhány olcsó termékedet rendszeresen feltöltesz rá, és az így megszerzett vásárlókat felveszed a hírlevél listádra.

eBay használati útmutató kezdőknek:

http://pages.ebay.com/help/sell/sell-getstarted.html

eBay díjak:

http://pages.ebay.com/help/sell/insertion-fee.html

eBay segítség az értékesítéshez:

http://pages.ebay.com/sellerinformation/what-to-sell-online/items-in-home/index.html

Amazon


Én akkor zártam a szívembe az Amazont, amikor pénteken este megrendeltem Amerikából pár könyvet, és hétfő reggel 8-kor kopogtatott a futár. Az Amazon az eBay nagy konkurense, és bár könyvekkel kezdték, ma már mindent lehet kapni náluk, pl. hobbikellékeket, festményeket, grafikákat is.

Az Amazon díjszabásáról az alábbi linken olvashatsz:

http://services.amazon.com/selling/pricing.htm/ref=as_us_soa_ftr_lmpt2?ld=AZAS_soafT2

Sokoldalúsága miatt az Amazont többféleképp is használhatod.

1) Szóba jöhet piackutatáskor: érdemes átnézned, a témádban milyen könyvek a menők Amerikában.

2) Ha te magad is külföldi piacra célzol, érdemes összedobnod egy csali (ingyenes) és akár egy fizetős e-book-ot is, hiszen szakmai hozzáértésedet ez is alátámassza, hogy te az Amazonon adtál ki a témában egy könyvet. Hozzáteszem, bárki kiadhat egy este alatt az Amazonon egy könyvet, csak fel kell töltenie pdf formátumban.

3) Friss apropója is van annak, hogy az Amazon bekerült ebbe a 25-ös listába, mégpedig az, hogy 2015. tavaszán rukkolt elő az Etsy konkurenciájának tűnő Amazon Handmade-del:

http://services.amazon.com/handmade/handmade.html

Egy igen hosszú űrlapot kitöltve jelentkezhetsz, és az Amazon szakértői döntenek, bevesznek-e a csapatba:

https://go.amazonservices.com/handmade-application.html?ref=hnd_lp&ld=AZAS_soafT2AS

Míg a „rendes” Amazont el tudod kezdeni ingyen használni, addig az Amazon Handmade-hez mindenképp ki kell majd fizetned a havi 39,99 dollárt, igaz, csak 2016 augusztusától (az Amazon addig eltekint a díj megfizetésétől kézművesek esetében).

Az Amazonnak óriási vásárlóközönsége van (kb. 250 millió ember), akik már többször vásároltak a weboldalon, tehát magas a bizalmi szintjük. Így könnyen válhat az Amazon Handmade rögtön az indulás napjaiban az Etsy erős konkurenciájává. Különösen most, hogy az Etsy lazított a kézművességet meghatározó szabályain, abszolút életszerű, hogy egy erős konkurencia, kiválogatott, minőségi kézműves termékekkel hamar népszerű legyen.

Craigslist


Ha New Yorkban vagy Los Angelesben albérletet keresnél, mindenki a Craigslistet ajánlaná. Ez az amerikai nagyvárosokban kiugró népszerűségnek örvendő apróhirdetési újság több mint 60 millió felhasználóval rendelkezik. A Craigslist-et az emberek leginkább azért látogatják, hátha kifognak valami klassz vételt, tehát ha ebből az általánosságból indulunk ki, akkor max. ugyanarra tudod használni, mint az eBay-t: alkalmankénti eladásokra, és olcsó termékekkel csali oldalnak. A lehetőségek azonban nem érnek itt véget, mindjárt mondom, miért.

A weboldal dizájnja nem túl tetszetős, de fontos megértened, hogy ez a Craigslist koncepció lényege: semmi csicsa, semmi felugró ablak, csak egyszerű, sőt, primitív oldalak, ahol a helyi apróhirdetések megjelenhetnek. Az is különccé teszi őket, hogy lokális oldalaik vannak, azaz nincs egy kimondott főoldal, ahova mindenki szerte a világon beléphet, hanem attól függően, hol vagy, felugrik a helyi Craigslist.

Budapestre is van már aloldaluk, tehát Magyarországon ez jön elő. Felvetődik a kérdés, hogy „de ki a fene használja ezt egyáltalán”?! Mondjuk, pl. az itt élő amerikaiak… Szóba jöhet, hogy eladj nekik? Akkor lehet, hogy mégiscsak meg kellene nézned a Craiglistet.

Van egy kimondottan művészeknek, kézműveseknek szóló kategória („arts+crafts”), ebben hirdethetsz:

A minimál dizájn amúgy neked, akinek remélhetőleg csodálatos termékfotóid vannak, még jól is jön, kiemeli a termékeidet.

Hátránya az oldalnak, hogy sem a termék feltöltőjéről nem lehet tudni sokat (ami növelhetné a vevők bizalmát), sem pedig hosszú leírást nem tudsz csatolni a termék mellé. Ezzel jelentősen lecsökkennek az esélyeid arra, hogy érzékeltetni tudd a minőségi különbséget a terméked és egy tömeggyártott cikk között.

Bizonyos kivételektől eltekintve egyébként ingyen feladhatod rajta a hirdetésedet. A kivételekről lásd az alábbi linket:

http://www.craigslist.org/about/help/posting_fees

A Craigslist magyar oldala (ne lepődj meg, angolul beszél):

http://budapest.craigslist.org/

Ha ki szeretnéd próbálni a Craigslistet, az alábbi oldalon sok hasznos tanácsot találsz:

http://recraigslist.com/2011/10/i-earn-my-entire-living-on-craigslist-ask-me-almost-anything/

A Craigslist felhasználási feltételei:

https://www.craigslist.org/about/terms.of.use

Fiverr

A Fiverr egy alkalmi megbízásokat/munkákat kínáló weboldal. Inkább szolgáltatásokat, nem pedig tárgyakat árulnak rajta. A komolytalantól („megkérem a nevedben a barátnőd kezét”) az egészen komolyakig (logó tervezés) itt minden van. Vigyázz, lehet kapni Facebook lájkokat is, de ezt semmiképp ne vedd igénybe, hiszen utána irreleváns emberek (kamu FB profilok) tömegét fogod csak elérni a posztjaiddal és a reklámjaiddal! Egy tipp: a videóidhoz készíttethetsz a Fiverren profi intrót 5 dollárért, amit aztán minden videód elejére és végére odatehetsz, így egészen profi hatást érhetsz el.

A Fiverr arról kapta a nevét, hogy kezdetben minden 5 dollárba került. Ma már fel lehet tenni 25-50-100 dolláros szolgáltatásokat is. Jelenleg kb. 3 millió ajánlat érhető el rajta. Elsősorban szabadúszó vállalkozók használják, pl. grafikusok, designerek, informatikusok… de igazából csak a saját kreativitásodon múlik, hogy mit adsz el. Valaki pl. azt írja, a tengerparton lakik, és szívesen belerajzol/beleír a homokba bármit, amit szeretnél, lefotózza, és elküldi…

Ha gyorsan szükséged van egy kis pénzre, amit akár a vállalkozásodba forgatnál pl. vissza, akkor a Fiverr neked való hely. Pl. készíts fázisfotókat az egyik aktuális munkádról, tegyél hozzá egy egyszerű, könnyen érthető leírást, és már készen is van az útmutatód, amit 5 dollárért eladhatsz a Fiverren, még postázási költséged sem lesz, online elküldheted.

Nem valószínű, hogy a Fiverrből fogod felépíteni álmaid kézműves vállalkozását, de kockázat nélkül letesztelheted az ötleteidet, és azonnal kapsz egy kis sikerélményt. Próbáld a maradék anyagaidat felhasználni, és válassz gyorsan elkészíthető, kisméretű (könnyen, olcsón postázható) dolgokat. Nézd meg, mi az, amiből sok van a Fiverren, mit keresnek az emberek, és csavarj egyet az ötleten úgy, hogy kitűnj a tömegből.

Egy kézműves példa:

https://www.fiverr.com/crcanny/crochet-these-baby-mary-janes

Ha rákeresel a neten a „fiverr alternatives” szóra, több Fiverrhez hasonló weboldal előjön, ahova ugyanezt a terméket feltöltheted, és megsokszorozhatod az eladásaidat.

A Fiverr felhasználási feltételeit itt találod:

https://www.fiverr.com/terms_of_service

A Fiverr-re ingyen regisztrálhatsz, és töltheted fel a szolgáltatásaidat, jutalékot a vásárló által kifizetett összegből vonnak: az általa fizetett 5 dollárból 4-et te kapsz.

Részletesebben:

http://support.fiverr.com/hc/en-us/articles/204373123-How-Fiverr-Works

Mentés