Tatai Patara, ahogy mi láttuk

Az élet nagy mókamester, másképp terveztük a vasárnapot, ám a körülmények ellenére mégis eljutottam Tatára, a Patara fesztiválra. A rendezvény nagyon színvonalas, számtalan program minden korosztálynak, érdemes meglátogatni.

Tatai Patara

Mivel ebédidőben érkeztem, ezért a látogatók nagy része a büfék kínálatát kóstolgatta, így alaposan szemügyre tudtam venni kézműves standokat. A szervezők jó érzékkel választottak a palettáról, nagyon sok kézműves technika képviseltette magát. Ami kicsit furcsa volt: az eladók nagy része (tisztelet a kivételnek) elég passzívan figyelte a (szerintem kevés számú) látogatót, néhány árussal szinte beszélgetni sem tudtam, mert a tárgyak mögött “elbújva” más (?) dolguk volt.

Szintén meglepő tapasztalat, hogy csak kevesen nyomtak a kezembe szórólapot, névjegykártyát vagy esetleg kupont, aminek a segítségével később kapcsolatba tudnánk lépni egymással például ha mégis vásárolnék valamit.

Az internetes elérhetőség valamilyen formája szinte minden kézművesre jellemző volt. A fokozatokat talán úgy lehetne meghatározni, hogy:

  • e-mail postafiók
  • Facebook oldal
  • saját internetes oldal ingyenes tárhelyen (esetleg webáruházzal kiegészítve)
  • saját weboldal, saját domain néven (vagyis nem ingyenes tárhelyen), internetes áruházzal kiegészítve.

Nagyon kevesen voltak azok, akiknek e-mail címük sem volt, vagy csak jól titkolták :).

Kellemes meglepetés volt számomra, hogy a Facebook egyre népszerűbb kézműves körben is, sokan rendelkeznek üzleti oldallal, amin a termékeiket népszerűsítik. (Árnyoldal, hogy kaptam olyan névjegykártyát, amin az oldal címét az alkalmazott betűtípus miatt elég nehezen lehetett “kideríteni”.)

Döbbenetes tény: a kézművesek 90 %-a saját (nem ingyenes tárhelyen lévő!) internetes honlappal rendelkezik. Sok helyen a weboldal címe hatalmas betűkkel szemmagasságban ki volt függesztve, és többen nagyon jó beszédes weboldal címet választottak. A visszajelzéseik alapján megy nekik az internetes értékesítés, bár – elmondásaik szerint – a forgalom sok mindentől függ.

Néhány honlapot megnéztem szakmai szemmel: leginkább jól működő, kellemes dizájnnal felépített, jellemző módon Facebokkal és egyéb közösségi hálózatokkal összekötött weboldalakkal találkoztam.

A következő rendezvény ahová ellátogatunk, a Víz, Zene, Virág Fesztivál lesz Tatán, június 27-29. között. A kupon, amivel a résztvevők (és hírlevél olvasóink) számára készülünk, egy kedvezményes 1 órás Facebook tanácsadás lesz.

Ha nem akarsz lemaradni a kuponról, iratkozz fel ingyenes anyagainkra!

Vagy csatlakozz az eseményhez, és akkor még ingyenes tanácsokat is szerezhetsz tőlünk!

Vélemény, hozzászólás?