Mit kezdj kézművesként a Facebookkal?

Kézművesként a Facebookon

A kézművesek alkotni szeretnek, eladni nem annyira. Ezért remek eszköz számukra a Facebook. Igen ám, de ezt az emberek nem arra használják, hogy vásároljanak. Akkor hogy lesz ebből mégis üzlet?!

A Facebook remek terep arra, hogy tartsd a kapcsolatot a vásárlóiddal és beszélgess velük akkor is, amikor épp nem a vásárban futtok össze.

Minél többször találkozik a neveddel, a termékeiddel, minél jobban megismer Téged, annál hűségesebb vevőd lesz. Kézművesként például az alábbi előnyöket tudod kiaknázni a Facebook használatával:

Bizalom
A kézműves termékek vásárlói gyakran tudatosan távol tartják magukat a tömegcikkektől, és számít nekik az is, hogy jól ismerjék az alkotót, aki a tárgyaikat készíti. Mi sem egyszerűbb ennél: legyél aktív a Facebookon, mutasd meg, milyen zenéket, filmeket szeretsz, írj arról, milyen tárgyakon dolgozol most, és már építed is a bizalmat. Eladni nem csak direkt módon lehet.

Termékfejlesztés
Olyan művész vagy, aki használati tárgyakat készít. Minden bizonnyal előfordult már veled, hogy megkerestek vásárlók azzal a kéréssel, hogy készíts el számukra valami egyedit, amit elképzeltek. Olyat is láttam már, hogy az ilyen kéréseknek egy kézműves nem feltétlenül örül, mert idegenkedik az ötlettől, vagy egyszerűen eddig nem így képzelte el saját magát, hogy “ilyeneket” csináljon.

Én mégis arra biztatlak, ne akadj meg egy-két ilyen kérésnél. Inkább igyekezz minél több kreatív ötletet begyűjteni a vásárlóidtól, hátha van köztük néhány olyan tipp, ami hozzád is illik, meg még pénzt is lehet keresni vele. Az, hogy a vásárlód Téged kér meg egy egyedi dolog elkészítésére, egyrészt megtiszteltetés, másrészt nagy eséllyel valami olyasmiről van szó, amire ő eddig a piacon nem talált megoldást. Ez azt jelenti, hogy talált Neked egy réspiacot, ahol még senki, vagy csak nagyon kevesen dolgoznak.

Elégedett vásárlók
Tedd a kezed a szívedre: mennyit foglalkoztál eddig azokkal, akik egyszer már vásároltak nálad? Közülük hánnyal volt lehetőséged újra találkozni? Egyáltalán hány vásárlód tér vissza hozzád újra és újra? Követed a termékeid “utóéletét”? Elégedettek-e vele, vagy szétesett az első komolyabb igénybevételkor? A gyerek ráborította a pörköltes lábost, és azt sem tudják, hogy kell kitisztítani, ezért már nem is használják?

Elképesztő, hány vásárlód irántad való bizalma mehet tönkre valami bagatell esemény miatt, és még csak nem is tudsz róla! Esküdj meg, ha van Facebook profilod, ezután minden vásárlóddal kapcsolatba lépsz virtuálisan is, és odafigyelsz arra, hogy mindenképp elégedettek legyenek. Ezt a gondoskodást az emberek értékelik és hamar híre megy a termékeidnek.

Jó, jó, Adrienn, de nekem nincs arra időm, hogy a Facebookon lógjak, meg különben is, egy kiismerhetetlen izé az egész. Üzleti oldalt kellene létrehozni, meg reklámozni, de az is csak egy pénznyelő, meg a múltkor azt hallottam, hogy ki se lehet kapcsolni a reklámokat, ha egyszer elindítod. Nekem ez nem megy, na.

OK, biztosan meg lehet élni kézművesként abból is, ha vásárokba jársz, mint eddig. De ha tényleg több pénzt szeretnél keresni azzal, amit most csinálsz, akkor a Facebooknál jobb és olcsóbb eszközt még nem találtak ki számodra. Ne tegyél semmi mást, csak építs a meglévő vevőidre, ápold őket a Facebookon, mint a legszebb virágaidat, és ebből több bevételed lesz, mintha hetente még egy piacozást a nyakadba vennél.

Ha tetszett a cikkünk, kérlek oszd meg másokkal is!

Kövesd Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a cikksorozat következő részéről!

Vélemény, hozzászólás?