Ezen a 4 dolgon múlott, hogy lemaradtál egy 150.000 Ft-os megrendelésről

Hírlevél előnyei kézművesként

Hadd kérdezzek valamit. Miért nem a te terméked volt ott az asztalokon a legutóbbi céges karácsonyi vacsin, amin részt vettem (és ahol még legalább ötven kolléga megjelent)?

Hírlevél előnyei kézműveskéntGondolom, könnyebb lett volna, ha szólok neked előre, pláne, ha ajánlom az alkotásaidat a vacsora szervezőjének, akit történetesen ismerek. Nem szóltam neki, mert megszoktam a sablonos karácsonyi bögréket, és eszembe sem jutott, hogy ez egyszer a cég váltani fog, és kézműves terméket ad karácsonyi ajándéknak.

 

Most mondhatod, hogy nyilván valami ismertebb kézművesről lehet szó, akit megtalálnak az ilyen lehetőségek. Igen, így van. De ez nem azt jelenti, hogy te, kevésbé ismert alkotóként ne juthatnál be egy ilyen helyre. Igazából négy dolgon múlik:

  1. Megtalálod-e a beszerzőt,
  2. Elnyered-e a bizalmát,
  3. Ott leszel-e a megfelelő pillanatban az orra előtt, amikor épp karácsonyi ajándék után kutat a neten,
  4.  Van-e annyira jó az ajánlatod, hogy a beszerző főnökét is meggyőzze.

Fentiekből a 2-es és a 3-as pont nem fog menni hírlevél nélkül.

Most számoljunk: ha csak a 3000 Ft-os termékeidből válogatnak, az akkor is egy 150.000 Ft-os vásárlás. Mennyi időt kell a Facebookon vagy vásárokban töltened ahhoz, hogy eladj ekkora értékben? Arról nem is beszélve, milyen kellemes vonzatai vannak egy ilyen megrendelésnek:

  1.  A dolgozók közül néhány rendelnek tőled később, mert megtetszik nekik a terméked. (Nyilván feliratozott/címkézett tárgyakat készítesz!)
  2. A beszerző ajánl téged más cégeknek. (Adsz cserébe neki egy kis egyedi ajándékot.)
  3. Jövő karácsonykor is téged hívnak. (Mert átgondolt ajánlattal, megújult választékkal keresed meg őket.)

Fenti példa csak egy a hírlevélküldés nyilvánvaló előnyei közül. Mégis, kevés kézművest ismerek, akinek az oldalán van feliratkozási lehetőség, és rendszeresen küld hírlevelet az olvasóinak.

A legfőbb oka annak, hogy a kézművesek kerülik ezt a „műfajt” az, hogy nem igazán tudják, mire lenne ez nekik jó. Pedig a kézműves termékek eladása nem tér el bármilyen más áruétól.

Ismét – mint ahogy oly gyakran, ha arról beszélünk, hogyan élj meg abból, amit szeretsz – az az elv érvényesül, hogy legyen stratégiád. Ne a saját vágyaid alapján dönts a termékválasztékodról, hanem gondolt át, kinek szeretnél értékesíteni, milyen apropóból, és erre készíts célzott termékeket. Különben a hobbi hobbi marad.

Legközelebb arról lesz szó, hogy a Facebook vagy a hírlevél a hatékonyabb eszköz az értékesítéshez egy kézműves számára.

Addig is olvass minket, és nehogy véletlenül leiratkozz! 😉