Hogy lássuk, mennyire fontos része az online kézműves vállalkozásnak az íráskészség, nézzük végig az átlagos kézműves weboldal leggyakrabban előforduló hibáit.
Előző cikkünkben írtunk az első 4 pontról, most jön a második 4 pont >>>
5. Nem lehet tudni, ki készíti az alkotásokat
Ez nekem a vesszőparipám, számomra egy honlapon mindig az az első, hogy a mögötte lévő embert keresem. Ez egyfajta védekezés is nálam: nagyon sok simlis vállalkozó üzemeltet ma honlapot, és én nagyon bizalmatlan vagyok: ha valaki nem árulja el a nevét, és nem tesz fel magáról fotót, akkor beskatulyázom a simlisek közé. Olvastam már olyan véleményt, hogy valakinek épp ez nem volt fontos, mert nem ez alapján ítél meg egy terméket, de ismerve a kézműves termékeket vásárló célközönséget, én inkább azt javaslom, mutatkozz be. A te célközönséged valószínűleg szívesebben nyitja ki a pénztárcáját, ha tudja, ki az alkotó. A tiszta, átlátható online tevékenység bizalomnövelő tényező tud lenni. Arról nem is beszélve, hogy a kézműves márkák általában személyes márkák is egyben, ilyesmit pedig elbújva nem lehet építeni.
6. A tartalom nem a vásárlóról szól
Mi érdekli legjobban az embereket? Saját maguk. Amikor egy weboldal tele van olyan szavakkal, mint „én, nekem, engem”, akkor lehet tudni, hogy a látogatók nagy része elkattint a honlaptól. Amikor írsz, próbáld meg az ő helyükbe képzelni magad. Hol fogják használni a terméked? Miért lesz ez nekik jó? Milyen előnyeik származnak belőle? Könnyebb, vagy boldogabb lesz az életük?
7. Nincs GYIK a honlapon
A gyakori kérdések összeszedése azért olyan fontos, mert jó, ha több helyen is rá lehet bukkanni a honlapodon a szállítási és egyéb feltételekre. Valaki erre, valaki arra fog rábukkanni. A lényeg, hogy ne maradjon benne nyitott kérdés, és hogy megbízhatónak érezze a veled való kapcsolatot. Ne csak az alapkérdéseket tedd tisztába: azt is mondd el pontosan, hogy lehet a törzsvásárlód, és milyen előnyökkel jár ez. A bizalom megszerzése nem megy egyik percről a másikra, viszont megléte elengedhetetlen feltétele a vásárlásnak.
8. Nincs blog a honlapon
Amikor a kézművesek megkérdeznek egy marketing szakembert, hogy ugyan miről írjanak blogot, ők nem is tudnak semmiről írni, akkor sokszor azt a tanácsot kapják, hogy elég, ha fotókat töltenek fel rendszeresen. Ez kezdetnek biztosan elég, hiszen az embernek kell egy kis idő, amíg rászokik a rendszeres posztolásra. Egy jó hangvételű blog azonban csodákat tesz a bevételeddel!
Amíg minden kézműves azon van, hogy egyre több képmegosztó, közösségépítő oldalt vegyen birtokba, addig te ülj le most egy kicsit, és állíts össze magadnak egy klassz blogtervet egy évre előre.
Garantálom, hogy messze túl fogod szárnyalni a versenytársaidat, mert:
1. Nagyon kevés kézműves használja ezt a fajta hírverést (pláne jól),
2. Az emberek ki vannak éhezve arra, hogy sikeres és boldog kézművesek életébe bepillantást nyerhessenek ma Magyarországon. És ugye te az leszel, mert blogolsz?!
Gondolom, sejted, hogy nem újabb mintákat és termékfotókat kell a blogodban közzétenned, hanem valami egészen mást…
Kíváncsi vagy, hányféle tartalmat tehetsz fel az internetre? Nézd meg infografikánkat, KATT IDE!
Ha tetszett a cikkünk, kérlek oszd meg másokkal is!
Csatlakozz Kézműves marketing zártkörű klubunkhoz a Facebookon!