DatalyzeHat éve, amikor elkezdtem kézműveseknek marketing témájú cikkeket írni, még nem gondoltam, hogy pár hónapon belül ez lesz a fő tevékenységem. Amikor láttam, az alkotók mennyire nagy örömmel fogadják, hogy valaki végre az ő kihívásaikkal foglalkozik, nem volt kérdés, hogy folytassam.
A csoportot a nagy létszám és aktivitás ellenére a mai napig egyedül moderálom.
Ez azért lehetséges, mert fantasztikus emberek alkotják. Becsülik egymás munkáját, segítőkészek akkor is, ha valaki nagyon az elején tart. Együtt alakítottuk ki a csoportszabályokat, sokszor szavazással eldöntve egy-egy markáns kérdést, mint például, hogy akarunk-e adózásról beszélgetni, vagy hogy érdekel-e minket két alkotó marakodása egy szerzői jogi vitában.
Ez a példaértékű összefogás emelte oda, sok más, sokkal szélesebb kört érdeklő üzleti csoport fölé ezt a – tulajdonképpen – rétegtémát.
Hat évvel ezelőtt az volt a célom, hogy a Több mint hobbi megkerülhetetlen legyen egy alkotónak, ha marketinget tanul. Három éve az, hogy a művészetmarketing kapjon hangsúlyt itthon az üzleti életben.
A mai célom az, hogy a „kézműves” szóhoz újra olyan értékeket társítsunk itthon, amiket megérdemel: a luxust, a részletgazdagságot, az otthonosságot. Ne csak élelmiszerből vegyünk mindig magyart, hanem akkor is válasszuk a magyar alkotókat, ha ékszert, táskát, lakberendezési kiegészítőket vásárolunk.
A kreativitás legyen veletek továbbra is!
Az elemzés és a kép forrása: Datalyze