Nem megy az internetes értékesítés? 5 tipp, hogy mit tegyél

Kézműves eladás onlineA kézműves vásárban csak kiállsz, beszélgetsz az emberekkel, és ha szép a terméked (és elég pénz is van náluk), vesznek belőle. Ha nem jön be az egyik piac, akkor kipróbálsz egy másikat legközelebb. Az internetes eladás másképp működik. Nincs meg az a bizalom, ami a személyes eladásnál könnyen megszerezhető. A vásárló nem tudja a kezébe fogni a tárgyaidat, és ha az első 10 másodpercben nem tetszik meg neki a weboldalad, már be is csukja vagy átmegy egy másikra. 5 tipp, hogy mit tegyél.

  1. Próbálj ki más közösségi oldalakat is, ne csak a Facebookot. Pl.: LinkedIn, Twitter. Lehet, hogy ezek nem olyan népszerűek még nálunk, mint a facebook de azért sokan használják már őket. Kicsi a verseny: könnyebben kitűnhetsz.
  2. Regisztrálj néhány ingyenes kép- vagy linkmegosztón. Pl. a Pinteresten kimondottan sok kézműves, iparművész van jelen. Vigyázz, ha ide feltöltöd néhány termékedet, az a veszély fenyeget, hogy megrendeli egy külföldi vásárló! 🙂
  3. Írj blogot: ne riasszon el, hogy az írás nem megy. A blogot galériának is használhatod. Ha leírod néha, hogy egy-egy terméked hogyan készült, vagy mi ihletett, az is közelebb hozza hozzád a vásárlóidat. Ha jobban ismernek, nagyobb a bizalom, többen vásárolnak.
  4. Készíttess videót (akár egy családtagod is segíthet ebben) arról, hogyan dolgozol, és töltsd fel a Facebookra. Az emberek szeretnek bekukucskálni mások életébe, ill. az is bizalomnövelő tényező, ha látják, hol és hogyan dolgozol.
  5. Ha nem mennek annyira a termékeid, lehet, hogy itt az ideje néhány lépés távolságból végiggondolni, tényleg azt csinálod-e, amire az embereknek szüksége van. A hobbi egy dolog, megélni belőle meg egy másik. Ha elég pénzt szeretnél keresni a hobbiddal ahhoz, hogy el is tartson, akkor muszáj megtalálnod azt a termékskálát, technikát, amit szívesen csinálsz, meg kelendő is. Szánj rá néhány órát, nézd meg, milyen cuccok menők mostanában, és szűkítsd le a termékpalettádat ennek megfelelően. Arra is keress válaszokat, vajon milyen problémái vannak az embereknek, amit a Te terméked meg tudna oldani, és amire még eddig ilyen formában senki sem gondolt.

Az első 4 pontra további szuper ötleteket kaphatsz, ha feliratkozol most készülő e-mail tanfolyamunkra, melynek címe: „25 ingyenes online eszköz termékeid reklámozására”. Kezdés: vasárnap!

Az 5. pontra pedig „Professzionális online stratégia kézműveseknek” c. e-book-unk fog bővebb választ adni.

Ha tetszett a cikkünk, oszd meg a barátaiddal is!

Lájkold Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le tippjeinkről!