Nincsenek szigorúan lefektetett szabályok arra, hogy mit lehet eladni az interneten, és mit nem. Elméletileg bármit el lehet adni, a gyakorlatban bizonyos termékek könnyebben eladhatók online, mint mások.
A legfontosabb kérdés az, hogy vajon el lehet-e küldeni postán az adott terméket, vagy sem.
Ha könnyen és olcsón megúszod a csomagküldést, akkor valószínűleg olyan a terméked, amit sokan adnak és vesznek a neten. Minél nehezebb, vagy nagyobb méretű az árud, annál nagyobb kihívás lesz számodra a webes értékesítés.
Ékszereket, ruhákat, papírt könnyű postára adni, míg bútorokat jóval nehezebb. A vásárlókat nem csak az tarthatja vissza a megrendeléstől, hogy aggódnak azért, hogy épségben megérkezik-e hozzájuk az áru, hanem az is, hogy a magasabb a szállítási költség miatt drágállják a termékedet.
Ugyanígy nehezíti a helyzetedet, ha törékeny, vagy romlandó a terméked. Kis utánajárással mindkét problémát meg lehet oldani. Pl. léteznek olyan csomagolóanyagok, melyek csökkentik annak kockázatát, hogy szállítás közben eltörjön vagy megrepedjen a tárgy.
Ha mégis károsodás éri a termékedet út közben, nagy eséllyel neked kell kárpótolnod a vásárlódat, küldened kell neki egy másik terméket a saját költségeden. Ezért ha kezdő kézműves-vállalkozó vagy, talán jobb, ha az elején inkább elzárkózol a kényes áruk házhoz szállításától. Megkerülheted azzal a problémát, ha mindig meghirdeted a vásárlóidnak a honlapodon vagy a Facebookon, hogy legközelebb melyik vásárban leszel személyesen elérhető.
Végül is milyen termékek mennek a legjobban az interneten?
Ezt nehéz megmondani: ami egyik nap még menő volt, azt holnapra lehet, hogy el is felejtik.
Ettől függetlenül mi most összeírtunk Neked egy listát (a teljesség igénye nélkül) azokról a termékekről, amik általában mindig jól mennek a neten:
- ruhák
- ékszerek
- gyöngyfűzéshez szükséges alkatrészek
- papírból készült dolgok
- testápoláshoz kapcsolódó dolgok (pl. szappan)
- babás cuccok (ruhák, játékok, kiegészítők)
- ajándékozásra alkalmas tárgyak
Értelemszerűen a fenti kategóriákban nagyobb a verseny is, ezért ne feltétlenül csak ezekre alapozz.
Sok induló kézműves vállalkozó gondolja azt, hogy az interneten könnyebb eladni azt, ami olcsó. Abból indulnak ki, hogy a kézműves vásárban is az adja el a legtöbb árut, akinek olcsóbbak a termékei. Ha valaki már próbálkozott a Meska.hu-n az értékesítéssel, ott is azt tapasztalhatta, hogy könnyebb úgy a vásárlók látókörébe kerülni, ha az ember sok apró dolgot árul, mintha kevés, de drága terméke van. Ez nem azt jelenti, hogy az interneten a drága termékek eladhatatlanok. Minőségi termékekre mindig van vevő a weben is, csak meg kell találnod a megfelelő csatornákat.
Ha be akarsz törni tehát a termékeiddel az online világba, végezd el a házi feladatod: járj utána alaposan a szállítási feltételeknek, lehetőségeknek, és mérd fel, hol jelennek meg a versenytársak, és milyen árakkal dolgoznak.
Végezetül pedig egy tipp. Van egy törvény, ami egészen biztosan ugyanúgy áll a virtuális piactérre is, mint az igazira: a több, az jobb. Azaz, minél nagyobb választékkal jelensz meg a neten, annál többet adsz el. Amikor a vásárlók a termékeidet böngészve újabb és újabb kincsekre lelnek, sokkal nagyobb eséllyel választanak maguknak valamit!
Ha hasznosnak találtad cikkünket, ne habozz megosztani!
Ha kérdésed van, itt a bejegyzés alatt felteheted!
Kövess minket Facebookon, hogy ne maradj le a cikksorozat következő részéről sem!