Tudod, ki alkudozik a kézműves vásárban? Akinek tetszik a cuccod!
Mennyivel jobb kiindulási helyzet, mint amikor csak nézelődnek az emberek, de meg se állnak! Mégis, mennyire nem tudjuk az alkudozókat megbecsülni, amikor az asztal fölött tárgyalunk velük…
Örülünk, hogy sokan megosztottátok a Kézműves Kiáltványunkat, és ezennel most kicsit fordítunk is a dolgon, hiszen sajnos nem minden vevő fog ezután dalolva, alku nélkül vásárolni. 🙂
Elkeseredettségében sok kézműves panaszkodik a konkurenciára („amíg akad olyan, aki anyagáron adja”), vagy a vásárlókra („nem becsülik a kézzel készült alkotásokat”), és számtalan egyéb dologra („rajtam kívül senki nem ad számlát”).
Pedig jobban tennék, ha az alábbi kérdésekre keresnék az igazi válaszokat:
- Mit akar valójában a vevő? Olcsó terméket?
- Miért teheti meg, hogy alkudozik? Megkönnyítem esetleg neki?
- Mit tehetek, hogy ne az ár legyen neki a legfontosabb?
A vásárló nem a gagyiért áll sorba, nem ott alkudozik, hanem nálad. Tehát nem a legolcsóbbat, hanem a legszebbet akarja. Minél nagyobb a válság, annál kevésbé van pénze, és annál inkább keres valami indokot, hogy miért éri meg neki a legolcsóbb helyett a legszebbet venni. Ezért a legkézenfekvőbb megoldást választja: megpróbálja letornázni az árát, hogy otthon elmondhassa, milyen szuper vételt csinált.
Te olyan kézműves vagy, akinél a vásárló csak akkor tud „szuper vétel érzéssel” távozni, ha lealkudott az árból? Vagy gondoskodsz róla, hogy alku nélkül is megkapja a szuper vétel életérzést, és boldogan újságolja otthon, hogy „nézd mit vettem”?
Megkönnyíted a vásárlódnak, hogy alkudozzon? Amikor kenyérpirítót vettem, ott sorakoztak a totál egyforma képességekkel rendelkező készülékek a polcon. Mit gondolsz, mi volt az első, amit tettem? Fogtam a legolcsóbbat, és ÖSSZEHASONLÍTOTTAM a többivel. Aztán, amikor már majdnem megvettem, találtam egyet, ami több ponton is különbözött: szélesebb szeletek is belefértek, kiolvasztó funkciója is volt, és extra jó színe volt, nem olyan unalmas, mint a többinek. Ez volt a legdrágább. Persze, hogy ezt vettem, és azóta sem érzem magam átverve.
A kézművesek gyakran esnek abba a hibába, hogy azt hiszik, attól, hogy kézzel készült termékeket gyártanak, rögtön egyedi is a dolog. Nem így van! Ülj le egyszer, és gondold végig, mi jár a vásárlóid fejében, milyen más kézművesek termékeivel hasonlítják össze gondolatban a te árudat. Ha meg tudod fogalmazni, miben különbözöl bárki mástól, akkor máris rendelkezel érvekkel, hogy miért nem engedsz az árból. Próbáljon meg máshol ilyet venni a kedves vevő, úgyse tud!
Ha emellett még meg is teszel mindent azért, hogy ne csak te nyerj, hanem a vásárlód is elégedetten menjen haza (és máskor is visszatérjen), akkor többé nem fognak zavarba hozni az alkudozók.
4 bevált „szuper vétel” ötlet:
- Adj ajándékot a terméked mellé ahelyett, hogy engednél az árból.
- Add csomagban a termékeidet, ne önállóan, mint a többiek.
- Készítsd el a saját terméked konkurenciáját, így bármelyik mellett dönt, tőled veszi meg.
- Állíts össze egy alap meg egy extra csomagot, és kínáld fel a választás lehetőségét.
+ Kövesd a Facebook oldalunkat, ahol kiválogatjuk neked az Etsy-ről (a Meska amerikai nagytestvére) a legérdekesebb „szuper vétel” ötleteket, értéknövelő termékpárosításokat.
Ha tetszett a cikkünk, ne habozz megosztani másokkal!
Ha kérdésed van, itt tedd fel a bejegyzés alatt!