A legtöbbet feltett kérdés konzultációkon:
„Hogyan lehetnék én is egyedi? Úgy tetszenek azok a weboldalak, ahol egységes a stílus, az irány… hogyan kell ilyet csinálni?”
Ó, ez egyszerű.
Jóval kevesebb terméket kell készítened, és sokkal több vásárlóról kell lemondanod, mint most.
Emiatt nagyon könnyű lesz minden: nem fognak kidőlni a felesleges művek a szekrényedből, és egyértelmű lesz, hogy mi legyen a márkaneved, a szlogened, és hogy miről írj a honlapodon.
„Lemondani? Vásárlókról? Elhagyni? Termékeket? Hát, én nem vagyok … (ilyen bátor/ennyire profi/ekkora szakértő)”
Kár. Márkát építeni csak bátran, nagy szájjal és komoly szakmai tudással lehet.
És van még egy őrült nagy probléma. Ha követsz már hatszáz marketing blogot, akkor elkezdesz:
>>> FB és blogposztokat gyártani
>>> közösséget építeni
>>> e-mail címeket gyűjteni
>>> termékpiramist tervezni
>>> értékesítési tölcsért felhúzni
… mert ez mind klassz pótcselekvés, amikor beletörik a bicskád a pozícionálásba.
És ilyenkor van az, hogy egyik (egyébként szuperjó) marketing eszköz sem segít, sőt, elpocsékolsz rengeteg energiát egy kártyavár felhúzására.
200-ból 190 kézműves márka ma nincs pozícionálva, még akkor sem, ha ragyogó honlapja és sok FB követője van. És mind vért izzad a marketingjével: nehezen ír reklámszöveget, nincs normális szlogenje, nem tud miről írni a blogjában/FB oldalán, és ezért marketing tanácsadótól marketing tanácsadóig fut, hogy mit tegyen.
Ezt azért mondom, mert tudom, ennyivel beszéltem személyesen az elmúlt kb. 1 évben.
Most nézd meg az alábbi táblázatot, és mondd meg nekem őszintén: hány réspiacot lennél képes lefedni a tudásoddal, ha igazán akarnád? (a táblázatban a márkanevek kattintható linkek)
És ez csak egy kis szelet, egyetlen nézőpont a sokféléből, ahogyan réspiacot találni lehet…
(Ha valamelyik üresen hagyott négyzetre már ismersz egy működő kézműves márkát, akkor írd meg egy hozzászólásban! Köszönöm.)
SZEMÉLYES | NÉPIES | KÖRNYEZET-
TUDATOS |
BABA-
MAMA |
OKTATÁS | MŰVÉSZETEK
ÖTVÖZÉSE |
TERÁPIÁS | |
LAKBER. | Táblácska | Bögrec | Recyclock | Meselámpa | Made by | ||
JÁTÉK | Te rajzolsz én varrok | Hajnalinka | Gledita | Ethno- | |||
RUHA | Folk Fashion | ||||||
CIPŐ | Pikkpack | Talpra- | Liliputi | ||||
TÁSKA | Gubolyka | Cimbi | Picinkee | ||||
ÉKSZER | Magyar Menyegző | Pillia | Horgooka | Czapáry Üvegsztori | |||
KOZMETIKUM | Kence- |
Fedezd fel újra a saját piacodat a Több mint hobbi szemüvegén keresztül!
Találd meg az egyedi előnyöd! [villámmegoldás]
Az, hogy kézzel készíted, és szívvel-lélekkel, többé már nem egyedi előnyök. Ebben a villámmegoldásban megmutatom, hogyan tudod megfogalmazni a valódi egyedi előnyöd. Nulla mellébeszélés, koncentrált tananyag!
Ha tetszett a cikkünk, kérlek oszd meg másokkal is!
Kövesd Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a cikksorozat következő részéről!