A jó termék kevés. Milyen az ajánlatod?

kézműves márkaépítés

Recept 9 lépésben

Íme egy recept, ha azt szeretnéd, hogy előbb felépüljön a márkád, mint a konkurenciádnak

1. Végy egy darab papírt és egy ceruzát.

2. Írd fel a márkád nevét.

Ne a termékedét, a márkádét, amilyen néven megtalálnak téged és a termékeidet a Facebookon vagy a Meskán.

Elképzelhető, hogy még az elején tartasz, és ezt a nevet csak te látod “márkának”, de nem baj, a márkaépítés nincs meg egyik napról a másikra. A márka “egy személy zsigeri érzése egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról” (Papp-Váry Árpád) Azért szeretnénk márkát építeni, mert az a célunk, hogy a termékünket az emberek könnyen beazonosítsák, és megkülönböztessék a versenytársakétól, és így hamarabb eljussanak oda, hogy tőlünk vásároljanak.

Ha mondjuk a saját vállalkozásomat veszem, ezt írom a papírra:

Márkanév: Több mint hobbi

3. Írd fel a terméked nevét.

Annyiszor csináld végig ezt a folyamatot, ahány terméked van.

Én most ezt írom a papíromra:

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “40 napos kihívás” online tanfolyam

4. Ha el akarjuk adni a terméket, mindenképp kell neki árat adnunk.

Ezt még az is tudja, aki az adószámát sem váltotta ki, bajban is van ilyenkor rögtön, hogy akkor most ki merje írni a Facebookra vagy sem. Remélhetőleg ezt a cikket olyan kézművesek olvassák, akik már számlaképesek, ezért velem együtt most ezt írják a papírra:

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “40 napos kihívás” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

kézműves márkaépítésÁlljunk itt meg egy pillanatra.

Ezen a ponton sokan azt hiszik, hogy készen vannak, ennyi kell ahhoz, hogy vásárlókat szerezzenek. Valóban, jön is pár, és a biznisz, ha tele sikerül raknunk sok-sok ember üzenőfalát, így, ebben a formában is működik.

Aki elég régóta van már a piacon, az tudja, attól, hogy működött egyszer, kétszer, sajnos nem azt jelenti, hogy mindig fog. Jönnek olyan időszakok (akinek nincs szerencséje, eleve így kezdi), amikor dacára a szép fotó-jó szöveg-jó ár kombinációnak, mégsem jön egy fia vásárló sem.

Nagyon fontos, hogy a terméked jó legyen. A minőségi termék és a szép fotó kötelező az online bevételekhez. De nem elég…

Sokszor a jó termék önmagában nem hoz új vásárlókat.

A jó termék köré építened kell egy ellenállhatatlan ajánlatot.

Tehát, amíg a piac leragad a márkanév-termék-ár hármasnál, és a továbbiakban már csak azzal foglalkozik, hogy ezzel az információval minél több embert érjen el, addig te fogd a papírod, és írd tovább velem a listát. Az elérésekkel majd ráérsz utána foglalkozni. Ez a kis plusz gondolkodás, hidd el, az első perctől meg fog neked térülni. Ha most ugyanolyan kreatív leszel, mint amilyen egyébként vagy, ha alkotsz, akkor különbözni fog az ajánlatod minden egyébtől, ami a piacon található, és ennek kasszarobbantó hatása lesz.

5. A fizetés módja

Egy, a piaci szokásoktól merőben eltérő fizetési mód önmagában vonzóvá teheti a termékedet. Például egy kézműves vásárban még mindig kevés standnál fogadnak el bankkártyát, holott egyre többféle megoldás érhető el a piacon arra, hpgy átmenetileg kártyaelfogadó hellyé válhass.

Ugyanígy egyre elterjedtebb, hogy DIY kellékeket, vagy szépségápolási csomagokat előfizetéses rendszerben értékesítenek. Miért ne ajánlhatnál a törzsvásárlói körödnek egy ilyen előfizetést?

Én éppen most készülök egy előfizetéses termék bevezetésével, de nem akarom lelőni a poént, úgyhogy most ezt írom a papíromra:

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “40 napos kihívás” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

Fizetési mód: átutalás + PayPal

6. Kedvezmény

Nem jó, ha folyton árakciózol. De azért remélem, eleve úgy áraztad be a termékedet, hogy időnként elbír egy kis árcsökkentést. (Például készletkisöpréskor, vagy amikor kell az új kollekciónak a hely.)

Ha egyedi megrendelésre dolgozol, akkor bevezetheted az időszaktól függő árképzést: főszezonban ugyanazt drágábban készíted el, aki viszont előre tud gondolkodni, és időben rendel, jól jár.

Ha drágább vagy a piaci átlagnál (és remélem, hogy így van, tekintettel arra, hogy a kézműves termékek piaci átlagára a béka feneke alatt van), és még nem elterjedt megoldás a konkurenseid körében, akkor hozz létre egy törzsvásárlói csoportot, és vezesd be, hogy havonta egyszer egy előre meghirdetett napon kedvezményesen vásárlolhat mindenki, aki klubtag.

Annyiféle fizetési módhoz kapcsolódó trükk van, hogy most ennek a cikknek a keretei közé be sem fér, hogy felsoroljam, de ha nyitott szemmel jársz, te is észre fogod venni ezeket. Bátran kísérlezett, akár vegyél át más iparágakból ötleteket. A lényeg, hogy ugyanabból a termékből, amit eddig is eladtál, olyan ajánlatot faragj, ami nem hasonlítható össze a piacon kapható többivel.

Az én ajánlatom tehát így folytatódik:

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “40 napos kihívás” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

Fizetési mód: átutalás + PayPal

Kedvezmény: 40 % kedvezménnyel most 14.990 Ft

7. Határidő

Sose adj spéci ajánlatot határidő nélkül: ez segít az érdeklődőknek meghozni a végső döntést. Ha nincs sürgetés az ajánlatodban, nagyságrendekkel kevesebb megrendelést fogsz kapni, mert az emberek hajlamosak halogatni a vásárlást, még akkor is, ha igazából a lelkük mélyén már döntöttek.

Nem csak időkorlátot tűzhetsz ki (pl. viszed hétvégén a vásárba, és ott biztosan gazdára talál), de mondhatod azt is, hogy korlátozott darabszámban készült a kollekció.

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “Kézműves márkaépítés” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

Fizetési mód: átutalás + PayPal

Kedvezmény: 40 % kedvezménnyel most 14.990 Ft

Határidő: 2022.04.15. péntek 21.00

8. Bónuszok

Az ajándékok felajánlása egy termék megvásárlása mellé leheletnyivel kifinomultabb taktika, mint az árakció. Több értéket adsz, de (látszólag) nem az árat csökkented. Ebből is sokféle megoldást választhatsz, leginkább azon gondolkozz el, mi az, amit egyébként is szívesen vennének a terméked mellé, vagy ami megkönnyíti a használatát.

Lehet ez akár egy letölthető használati útmutató, vagy trendkalauz, de csomagolhatsz a dobozba is valami kis apróságot. Egy nyaklánc mellé egy pici fülbevalót, egy bögre mellé 1-2 filter teát.

Ezekkel az apróságokkal kiszolgálhatod a vásárlóid kimondatlan vágyait. Például lehetőséget adhatsz nekik arra, hogy díszcsomagolásban kérjék a terméket, vagy azt, hogy a számlát máshova postázod, mint a terméket, hogy ajándékba lehessen küldeni. Vagy tedd kicsit személyre szabottá a terméket: írd rá a megajándékozott nevét, vagy engedd meg, hogy többféle színből választhassanak.

Workshopoknál ide tartozik az, ha nálad finom ebédet kapnak a résztvevők, vagy ha külön bébiszitter vigyáz addig a kicsikre.

Ezeknél a szolgáltatásoknál a piaci körülményektől függ, hogy érdemes-e bónuszként adnod, ingyen, vagy annyira egyedi az ajánlatod ezek nélkül is, hogy a kiegészítő szolgáltatásokért elkérhetsz egy kis plusz összeget.

Nálam mindig van egy első vásáróknak szóló bónusz, aminek gyorsfizető búnusz a neve, és értelemszerűen akkor jár ajándékba, ha gyorsan átutalja a megrendelés összegét a vásárló.

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “Kézműves márkaépítés” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

Fizetési mód: átutalás + PayPal

Kedvezmény: 40 % kedvezménnyel most 14.990 Ft

Határidő: 2022.04.15. péntek 21.00

Bónusz: gyorsfizető bónusz

9. Garancia

A megrendelés a vásárló részéről kockázattal jár. Néhány jó garanciával, melyek kiemelik a piaci előnyödet, növelheted a megrendeléseid számát.

Vállalj be olyan garanciát, amiről amúgy is tudod, hogy a termékeidnél nem okoz gondot. Például, ha acél kiegészítőket használsz az ékszereidnél, add vissza a termék árát, ha allergiát váltott ki a vásárlónál. Az ajánlat persze nem ér véget itt, hogy kitalálod, mi lehet a garancia, hiszen ezt érthetően kell kommunikálnod. Adj neki egy jópofa, könnyen megjegyezhető nevet, és mindig sorold fel a terméked előnyei között.

Márkanév: Több mint hobbi

Termék: “Kézműves márkaépítés” online tanfolyam

Ár: 22.990 Ft

Fizetési mód: átutalás + PayPal

Kedvezmény: 40 % kedvezménnyel most 14.990 Ft

Határidő: 2022.04.15. péntek 21.00

Bónusz: gyorsfizető bónusz

Garancia: 90 napos megelégedettségi garancia

Összefoglalva:

Amikor kiteszed a posztot egy új termékedről a Facebookra, vagy amikor felveszed ezt a terméket a webshopodba, mindig jusson eszedbe, hogy a termék nem egyenlő az ajánlattal.

Nézz körül, ki mit árul, ki mit pakol a terméke mellé, és aztán döntsd el, a Te ajánlatod hogyan fogja jobban kiszolgálni a vásárló igényeit, mint az övék. Nem kell mindig minden elemet beépítened az ajánlatodba. Egyrészt a túl sok részlet összezavarja a vásárlókat, és ezért kevesebben jutnak el a megrendelésig, másrészt nem kell minden adu ászt kijátszanod. Ráérsz csavarni egyet az ajánlatodon majd akkor, ha a konkurencia kezd felzárkózni hozzád. Aztán már nincs más dolgod, mint minél egyszerűbben és minél többször beszélned ezekről az előnyökről a követőidnek.

Egy jó ajánlat kialakítása persze nem fog menni piackutatás nélkül. Ezért elengedhetetlen a piackutatás mindenkinek, aki márkát akar építeni, még annak is, aki amúgy a termékét egy tapodtad sem szeretné a piaci igények szerint módosítani. De Te most már megnyugodhatsz, mert elolvastad ezt a cikket, és mostantól pontosan tudod, hogy eddig csak terméked volt, de most már ajánlatod is lesz. És az sem baj, ha a terméked tök ugyanaz, mint máshol, ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor neked lesz jobb a marketinged, és neked lesz több vásárlód.

“40 napos kihívás” c. online tananyagunkat ide kattintva szerezheted meg!